Pengalaman Gua Di Alam Shah 2 | downgila

Saturday, June 25, 2011

Pengalaman Gua Di Alam Shah 2

Sekolah alam shah buli denda warden
enjut seteng tu lebih kurang macam ni la. Tapi tangan kena straight kedepan dan muka kitorang tak sekaki objek dalam gambar tu
Lepas tu gua kenal dengan budak budak dalam bilik gua. Bilik gua time tu tak ramai, ada gengster Kampung Sarang Buaya, Mamat Kedah, apa entah nama kampung dia. Dulang kechil ke apa gua tak ingat, otai penang yang awal awal asyik kena bahan sebab dia bingai dan beberapa lagi kutu yang semua muka masih decent. padahal dah form 5 sorang sorang perangai macam lahanat. Haha.

Tp gua sebenarnya ada rumate dengan 2 orang budak pandai. Sorang tu hebat matematik, kecik kecik dah hebat, bagi dia add maths pun dah boleh buat agaknya. Gua maths form 2 pon belum tentu boleh jawab. Sorang lagi KP gua time form 5. Budak ni memang best. Tp waktu form 1 dia senyap beb. Gua pun pelik. "Tak reti bercakap ke ape mamat ni?"

Lepas tu bermula lah orientasi, tak banyak menda nak cerita time orientasi ni. Adalah dengar kaset nasyid sikit. Kenal kenal cikgu sikit. Gua kecewa sebab cikgu kat sini semua dah pangkat mak orang. Gua nak cikgu yang pangkat akak orang. Baru belajar boleh fokus. Gua rasa kerajaan patut ambik berat hal ni. Takkan dia nak generasi muda belajar dalam keadaan yang tidak ikhlas? Tapi cikgu kat sini semua top top. Experience diorang solid punya. seba tu blaja pun masuk je

Lepas dah habis orientasi 2 minggu, kitorang kena panggil dengan 'abang-abang' senior, jahanam semua muka bajet brader brader dan gengster. Tapi muka diorang memang ngeri. Otai penang bilik gua selalu kena bahan dengan senior senior, sebab apa pun gua tak tahu. Gua saspek sebab dia paling tak hensem antara kitorang.'Abang-abang' ni panggil kitorang kumpul sebab nak kitorang buat satu aktiviti yang sangat pukimak yang dinamakan SIGN! celaka ni aktiviti paling annoying sepanjang gua hidup kat alam shah. Lu orang tau tak apa tu sign?

Sign diorang cakap aktiviti yang merapatkan senior dengan junior la. Taik betul, gua kena carik 20+ senior rumah sukan gua, mintak la biodata diri dia, lepas tu kalau 'pass', senior tu kasi la sign. Kalau dia tak puas hati, lu orang kena carik la apa yang dia nak sampai dia puas. Kalau mintak nama je tak pe. Ini dia nak macam macam sial. Antara yang gua ingat

Nama, Asal, Kelas (dari form 1-form5), Jawatan, Size baju sekolah, Jenama baju sekolah, Saiz kasut, Makanan peberet, Minuman peberet, Nama jambu (macam celake), dan ada la dalam 7-8 item lagi. Gua dah tak ingat sangat. Yang paling tak guna dalam sign ni, sorang kawan tak siap, semua kena buat balik. Mula mula gua sangat tak nampak apa function sign ni. Nak dijadikan cerita kali pertama kitorang try tu, semua tak siap. Ada la 2 3 budak yang muka jambu sikit dapat senang sign, macam gua yang tak jambu ni, ada yang kena suruh macam macam dulu baru dapat sign, dia bagi masa seminggu mana la sempat.

Akibatnya kitorang kena pukul for the 1st time. semua abang abang yang paling senior turun,semua kena enjut-seteng, dua orang budak pandai tadi kena teruk sial. Ada yang kena sampai melambung kebelakang, gua syak diorang jadik pandai sebab kena 'starlight' yang padu kat kepala, terus otak bergegar. Haha. Tp apa apa pun, bila fikir fikir balik, menda menda macam ni la yang menjadikan hidup gua kat Alam Shah sangat best. Ada je benda tahi yang kitorang kena buat. Bila ingat balik. TErgelak gua sorang sorang.

Lepas tu kitorang kena buat algi sekali dan kali ni kitorang siap. Bangga sial gua. Lepas dah buat sign ni, baru gua dapat extract beberapa kebaikan dia

1) Lu orang akan kenal senior senior dalam masa yang singkat
2) Semangat kerjasama lu dengan kawan kawan time ni sangat 'solid'. haha
3) Pengalaman. Ni yang paling best. Lu tanya budak budak sekolah harian mana ada menda ni.

So sebagai konklusi gua rasa aktiviti ni sangat bernas dan perlu diteruskan sampai sekolah tu roboh. (padahal gua nak balas dendam kat junior gua pulak nanti).

10 comments:

  1. terbaek2..mengimbau kembali zaman skolah asrama..

    ReplyDelete
  2. kah3, anonymous ni bukan hacker ke

    ReplyDelete
  3. bukan2..aku hack computer sndiri pun xtaw..saje jek nk jd anonymous..bru nmpak cm cool ade anonymous follow blog ko..hahaha

    ReplyDelete
  4. safwan norizan29/6/11 9:48 PM

    nice la.haha

    ReplyDelete
  5. HAH! kantoi pulak!! HAHAH

    ReplyDelete
  6. serius dowh, kta pernah bncg psl mamat pndai ni..
    dlu kta wat knklusion yg dorg ni mmg pndai sbb kna stlight...hahahhahaahhaa

    ReplyDelete
  7. kan.....safwan kena starlight melambung kebelakang siot

    ReplyDelete
  8. hahaha kantoi takleh blah

    ReplyDelete
  9. Watafak.. Hahahah.. Sekolah aku takde pun benda2 tahi macam ni.. Demn..

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...