Pakcik berlagak apa dengan gua?? | downgila

Friday, June 10, 2011

Pakcik berlagak apa dengan gua??

posters old man downgila

Tadi time solat jumaat bese la tempat kan sempit sikit. Pastu gua duduk la belakang sorang pakcik ni. Tengok sekali macam kenal dia ni. Lecturer kat fac gua rasanya. Kaki gua tersentuh la sikit body dia, dia pusing buat muka pastu tepis kaki gua. Mcam siot. Dah la warga emas, gua mlas nak kurang ajar, tp dia respek la sikit, cakap la elok elok takkan tak boleh?

Pakcik pakcik macam ni biasanya yang dressing smart, pakai kemeja, seluar slek kain lembut, pakai songkok, pakai kopiah, rambut potong 3 minggu sekali, hari jumaat potong kuku, anak periksa dapat nombor satu, ada rumah sendiri, ada geran kereta di bank, hari raya shopping kat Jalan TAR bersama keluarga, lalu roadblock polis tak minat nak tahan, ada orang gaji, mesyuarat PIBG tak pernah miss, hujung minggu basuh kereta, cuti-cuti malaysia, sakit sikit pergi klinik, tunggu surat tabung haji, ada janggut macam alim abes tapi takda manners dan memiliki otak udang


7 comments:

  1. tapi memiliki otak udang. haha! mestila pandai.. kate lecturer.. sabo jelah ngan die..

    ReplyDelete
  2. Belagak weh. serius. kalau xmo tersentuh pegi la solat kat umah sorg2

    ReplyDelete
  3. hahaha ni dilema middle class summed up in one sentence. Bravo broo

    ReplyDelete
  4. complete ulasan pasal pakcik tu.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...