CKT Dan Kereta Di Tepi Jalan | downgila

Saturday, January 07, 2012

CKT Dan Kereta Di Tepi Jalan

char kuay teow kerinchi gamepoint crackfive stesen universiti
Baru je tadi, tiba tiba gua macam mengidam Char Kuay Teow (CKT) taknak tauge depan stesen U, tanpa berlengah lengah, gua start motor terus menuju ke kedai CKT. Perjalanan mengambil masa dalam lebih kurang 5 minit. Sampai dekat kedai CKT gua terserempak pulak dengan si Faris Tarmizi, Apel dan seorang kawan dia yang gua tak sempat nak tanya nama.

Tiba-tiba ada sebiji kereta berhenti tepi meja kami. Betul punya tepi table. Tanpa mati enjin, mamat yang bawak kereta kereta turun entah pergi mana. Dalam kereta tinggal satu makwe mekap tebal layan lagu Lady Gaga yang dipasang kuat boom bang boom bang sehingga mengganggu orang yang sedang makan. Faris Tarmizi  kata dia ada nampak makwe ni jugak dengan lelaki lain dekat Library tadi petang.

Berbalik kepada cerita asal, mula-mula gua ingat kereta tu nak berhenti order take away CKT sekejap aje. Tapi dah 5 minit pun tak reti reti nak berambus. Kemudian nak dijadikan cerita lagi, makwe tu pula dan dan ada member entah dari mana datang ke tingkap kereta ajak berborak.

Gua punya suap CKT jadi lain.

Gua bangun, gua tendang kereta tu. Kereta tu pecah dua. Enjin juga relai sampai ada yang terdampar ditepi divider jalan.  Faris Tarmizi  dan Apel pula lebih kejam, Diorang tarik makwe tu keluar kereta terus hentam dua tiga empat lima enam das tepat tepat dekat muka, dan makwe itu jadi susah nak cam.

Kami sambung balik makan CKT sambil berborak pasal sekolah dulu dulu.

Benda benda remeh macam ni sepatutnya gua tak payah ajar. Apel punya asap rokok tau lu marah. Lu punya asap kereta nak kira macam mana? Mati enjin la kalau nak berhenti.....Setan.

********


16 comments:

  1. haha. lu memang malang!

    ReplyDelete
  2. hehehehe nampok bebenor nipunye

    ReplyDelete
  3. amboi.. gengster ko ye walaupun tgn pth :S

    ReplyDelete
  4. pemes ah payeh lepas ni wehh. hoho. oi bile nk dota lg

    ReplyDelete
  5. kahkah. suruh hisap konek dulu lah

    ReplyDelete
  6. yg atas gua caye lg. masuk yg bawah mmg nampak bebenorrr nipunyeee

    ReplyDelete
  7. br tau ckt char kuey teow.meow meow.
    haha.oh..abg zam opunya komen kejam doh.
    hahah

    ReplyDelete
  8. oh,lupa.apakah kau ni.dia ckp budak apa?
    aku keliru pula.hahah

    ReplyDelete
  9. @Anonymous Aku dah retired. hahahahha

    ReplyDelete
  10. @Pieja Aiesha Haha. tgk label tu pun aku letak bawah letup

    ReplyDelete
  11. @syafiqakarim ni hah..http://bit.ly/yFVjPK

    ReplyDelete
  12. haha atototot.syg,yu ni.itu cite lama la.ai sendiri ada reply komen sana.misunderstanding. byk sgt batu api dia tu.eww eww.haha.mekasih na.
    syg hg lebih sb concern kat aku.haha. *weh,aku bukan gedik mcm ni tau.nanti kita p makan CKT ok :p

    ReplyDelete
  13. orang lipis memang terkenal dengan skill terajang kereta terus terbelah dua.

    ReplyDelete
  14. kalau asap kereta dia bau wangi macam harvest aku tak pa la jugak kan . hahahaha

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...