Nampak Real | downgila

Thursday, January 19, 2012

Nampak Real


Satu masa dahulu. Satu brader pernah cakap pada gua.

'Kalau kamu nak jadi engineer, kamu mesti jadi engineer yang nombor satu. Kalau nak jadi kutu, jadilah kutu yang nombor satu juga. Kalau nak jadi rambut kuning, hisap gam, ahli kelab malam dan segala-galanya pun, jadilah yang nombor satu. Pendek kata, kalau buat apa pun, into apa bidang pun, mesti jadi yang nombor satu. Mesti jadi yang terbaik. Yang paling handal. Yang paling mansoi. Yang paling nghh.

Lebih kurang macam itulah brader tu cakap sampai serak serak angsa. Gua sebenarmya tidak mengambil ringan perkara yang brader tu cakap sebab, memang ada betulnya. Cuma yang rambut kuning dan yang lepas lepas tu, gua reka sendiri pasal nak kasi nampak real.


5 comments:

  1. selain dari number 1, lu pun kena femes

    ReplyDelete
  2. kalau nak jadi cikgu pon no satu gak kan

    ReplyDelete
  3. hehe. hisap gam pun jadi nombor 1 gak ye..

    ReplyDelete
  4. gua pon nk jd no 1.haha ops,ter'gua' jugak..

    ReplyDelete
  5. melancap kena tunggu sampai red head kau jd biru..baru pancut sampai siling rumah kau..baru no 1

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...