SERIUS LA : BERSIH, SEDIH AKU TENGOK | downgila

Sunday, July 10, 2011

SERIUS LA : BERSIH, SEDIH AKU TENGOK


Kali ni gua serius. Macam semua orang tau. Siapa tak tahu pasal apa yang terjadi semalam (9hb Julai) baik pergi tembak diri sendiri kat kepala. Kalau takut sakit tembak kat pusat. Lambat sikit mati. Semalam boleh cakap peristiwa yang amat happening berlaku kat KL. Bersih. Gua sebagai rakyat yang prihatin ikut jugak la perkembangan Bersih ni. So dari awal gua nak cakap gua tak ada sebelah mana mana pihak. Sebab gua tak tahu mana satu yang betul.

Dari malam 8hb tu gua ushar twitter, dekat timeline #Bersih, penuh dengan caci maki sesama kita sendiri. Yang tu salah yang ini salah. Dia jugak nak betul, last last Tweetdeck gua 'hang' sebab ramai sangat orang post pasal Bersih. Hang tu tersangkut dalam bahasa melayu nya, bukan Hang yang orang utara punya loghat tu, Jangan keliru ok. Read More..


Pastu mula lah polis buat roadblock dekat sana sini, Gua pun tak tahu apa function diorang nak buat roadblock. Orang cakap Bersih ni menyusahkan rakyat, jalan jem, semua bisnes tak jalan, bas nak balik Kuala Lipis pun tak gerak. TAPI..Gua tak nampak apa salah Bersih, sebab Polis sendiri yang gedik gedik manja bajet hebat nak buat roadblock. Bersih tu bukannya protest sampai nak berbunuh bunuh kan? Kalau lu orang nak tau, rakyat rakyat Malaysia dekat Aussie pun buat Bersih ni punya rally. Takda pun kerajaan Aussie nak kerah polis suruh buat roadblock? Nampak tak? gua rasa masalahnya terang terang dekat situ, Sekali lagi gua nak tekankan! (Nada pidato ketua kelas gua time sekolah rendah) gua tak menyebelahi mana mana pihak.

Gua dah la dendam dengan Polis, polis buat sampah datang menyemak dekat UM, sepatutnya bila polis ramai kita rasa aman tenteram. Ini tak, polis BERSEPAH SEPAH dekat kolej 12, 2, 1 semak gila! Gua rasa sakit hati ada lah. Gua nak lunch pun susah. Dulu gua kena bersaing saing dengan budak PASUM je, tapi sekarang dengan Polis pulak. Polis dah la ramai perut buncit makan duit rasuah, gua yang kena kembang kuncup badan nak mengelak dari ter-drift siku dekat perut polis. Jahanam betoi!

Pastu, bila dah jadi macam ni, mula la bloggers semua tuduh sana sini, Gua ada terbaca blog sorang bader ni, Lu orang boleh usha page dia kat SINI. Bader ni dah tak reti mengucap agaknya, dia tulis pasal Anwar Ibrahim berlakon sakit la apa semua. Gua bukan nak backup si Anwar tu, tapi gua sedih tengok orang melayu kita berbalah balah, tuduh sana tusuh sini sebab politik. Yang bader ni cakap macam macam dekat si Anwar tu, padahal dia pun dengar dari bloggers lain jugak. Tak elok la macam ni, tak kesah la Anwar tu baik ke jahat ke yang penting sekarang lu dah tuduh tuduh dia. Kalau tak betul tuduhan lu macam mana?? Lu nak mintak maaf dekat Anwar tu? Kalau lu dapat la....Kalau tak? selamat datang la ke Neraka.

So, sebenarnya apa yang gua nak cakap kat sini, jangan sebab politik, kita nak berbalah n bergadoh dengan Bangsa kita sendiri. Apa yang lu dapat? Lagi rasa marah ada lah. Secondly, jangan la sebarang je tuduh orang bukan bukan selagi kita tak nampak dengan MATA KEPALA sendiri. Kalau semua orang sebarkan berita tak betul tu? Tak ke dosa kau jadi macam MLM? Bercambah cambah. Nice kan?

RT : huaaaa. aku tak sokong mane2 tapi aku nak keamanan. =(

Sebelum habis, gua nak bagi lu orang tengok video ni, TRAILER BERSIH, ushar gua dekat 00:52. Gua la yang jerit jerit tu, Kacak gila!



20 comments:

  1. Seram pulak tengok ramai giler orang

    ReplyDelete
  2. fair in election or cause of stupid ambiga tu.
    teringat mase zaman dolu2, mase portugis nak masuk MELAKA yang buka pintu kasi Portugis masuk ialah balaci MELAYU jugak. sebabkan that stupid malay kita dijajah sampai beratus-ratus tahun.
    perhimpunan ni banyak tersirat dari tersurat

    ReplyDelete
  3. aku sebenarnye tak cakap pasal perhimpunan tu, aku cakap pasal bader tu. hahah. dia ckap macam dia tau je. aku tak bela sape2. sebab prinsip aku, kalau kau xde kat situ, tak payah banyak bunyik, senyap je..btw, apasal twitter kau xde?

    ReplyDelete
  4. @Anon : Kau nak seram kenapa. bukan mak lampir pon yang ramai ramai tu

    ReplyDelete
  5. kat 1st pun ada polis ke? jadahnya dorg buat kat UM? lol. kelakar laa polis malaysia ni. :p

    ReplyDelete
  6. aku pon x sokong sesapa . but what i can see malaysia and especially malay ni yg dok buat terok #melayubuatterok (hashtag). xdak la kn . pasal polis tu 1 hal dh . sampai ke penang ni kot berjangkit . dah lg 1 hal sbb aku kata cmtu yg pembangkang la hape la yg "want to be heard" punya gang, bersih ni la kn yg atas2nya non-malay but yg buat ramai sapa ? dah la rumors spread gila2 . ni aku baru balik camping ja ni . walopon it was awesome ! but still sucks because ramai mmbr aku especially girls yg cancel sbb bersih2 ni . apakecerita sampai ke penang nk risau gila2 kan ? ergh . once again aku RT anda balik . aku x berada di mana2 pihak la . hiok hiok hiok
    (panjangnya luahan hati aku)

    ReplyDelete
  7. "but still sucks because ramai mmbr aku especially girls yg cancel sbb bersih2 ni"
    WIN bro!

    ReplyDelete
  8. @Icha - ha'ah. kat first penuh. terang kolej

    ReplyDelete
  9. ha tau x pe . aku kuciwa taching semua ada dgn dorg . ergh . dh la camping including aku guys 2 org ja . nk la ramai2 bg happening kn . nasib baik still superb . tp boleh pulak org spread rumors sampai parents dorg xbg keluar sbb nk bunoh melayu la hape la . zzzzzzzzz .

    ReplyDelete
  10. Bunuh melayu? Wow. extreme gila

    ReplyDelete
  11. mangkuk! lawa giler side komen ko!! haha jeles aku.
    aku tak tahu lah wer, aku takleh login twitter aku, nnt aku belek pasai ape.

    facebook pun aku jarang online dah, sebab aku dah pindah ke g+. hehhehe

    ReplyDelete
  12. Aku tengok hilang terus username lama kau

    ReplyDelete
  13. gile kacak brader dlam vid tu,haha

    ReplyDelete
  14. brader mana? penuh brader dalam vid tu.

    ReplyDelete
  15. smart seh....blog u nih...
    love ur thought...
    btw LT pun xsokong mane2...
    tempat keje i tutup sbb bende bersih..
    tengs patriot dan brsih.....
    wa dah hilang bape kg sebab jalan g kl tutup...
    tapi wa kena g keje lol.....dem dem...
    i need peace....

    ReplyDelete
  16. hoho..smart ke? thanx
    btw, mula mula aku nampak
    tapi wa kena g keje TOL.....dem dem...
    pastu aku cam
    "pehh..nk jage tol ape mana ada jalan bukak" hahahah

    ReplyDelete
  17. sape ben ashari..
    hurm bagi aku blogger yg suke help blogger bawu..
    santai sgt...try lah usha...juz google..
    ade link kat blog..i..

    smart...love ur thought
    n keep it up...;) orait

    ReplyDelete
  18. gadis senjakala lupa nak bagitahu kat lu , BEN ASHAARI lagi macho dari lu, before bukak blog die lu kasi tutup mate kot2 ade sifat cemburu timbul. hahahha

    ReplyDelete
  19. HAHA! macho xpe, gua KACAK!!!

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...