Bahasa Melomputeh | downgila

Thursday, July 07, 2011

Bahasa Melomputeh


Apa tu Melomputeh? Melomputeh ni Melayu+Orang Puteh. Dari mana gua dapat idea ni? Gua baru dapat tadi. Style kan? Sekarang ni penggunaan bahasa Melomputeh ni sangat berleluasa. Terutamanya dalam penggunaan SMS dan cakap cakap dengan member. Kadang kadang gua maki bangla isi minyak pon guna bahasa ni. Bangla isi minyak sekarang memang manja. Kena maki sikit baru dia sedar bangla manja sangat tahi. Asyik nak kacau bini orang

Dewan Bahasa dan pustaka pon semacam menyokong pulak penggunaan bahasa bahasa macam ni. Contoh perkataan :  revolusi, transformasi, kontroversi, promosi, induksi, semua ada si kat belakang. Apa la, semua menda nak cilok. Si si si. Bodoh. Tak ada 'kick' langsung.
Antara yang lagi banyak orang guna. Gua senarai sikit. Nak tambah silakan..Read More


10 perkataan yang sangat oohh bebe..
  1. Sori
  2. Omaigod
  3. Miskol
  4. Maderfaker
  5. Waderfark (LOL)
  6. Nais (Nice)
  7. Suwit
  8. Demm
  9. Osem (Awesome)
  10. Ooo Bebe 
Amacam? 

12 comments:

  1. Ko sendiri dah gune. oo bebeh tu

    ReplyDelete
  2. ohh..tak perasan pulak, kah kah kah

    ReplyDelete
  3. hahaha! aku pun x suke. lagi2 gune dalam blog. message = meses? ingat cool la guna centu? =.=

    ReplyDelete
  4. Meses? xpnah dgr, HAHAH

    ReplyDelete
  5. waahh ohsem2!! haha tambah lagi satu gojes, fifi slalu gune.haha

    ReplyDelete
  6. hahah. standard ahh miskol tu :P

    ReplyDelete
  7. haha. xcakap xstandard. aku pun selalu guna pkataan2 ni

    ReplyDelete
  8. mcm familiar jek waderfark tu . hiok hiok hiok

    ReplyDelete
  9. Sebab tu gua letak LOL kat sebelah dia

    ReplyDelete
  10. got 1 more . bugima . hak hak

    ReplyDelete
  11. LOL!!! BUGIMA BUKAN OMPUTEH!! XDD

    ReplyDelete
  12. kaw buat post laen . ayat2 carot yg IMBA . ha ha

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...