STREAMYX EQUAL PIG : PART 2 | downgila

Tuesday, August 23, 2011

STREAMYX EQUAL PIG : PART 2

Ini bukan piggy-bank, ini line Streamyx rumah gua
Sambungan dari sini

Pagi semalam semalam lagi, 2 hari semalam punya pagi gua main DoTA tengah tengah game, perkara yang paling semua pemain DoTA risau terjadi dekat gua, iaitu terputus talian. Yang gua jadik sakit hati dia putus dalam 5 minit lepas tu ok balik. Dalam 30 minit putus OK balik. Memang tak dapat ah gua nak ber-DoTA lagi lepas ni. Tercalar ah maruah gua. Nanti gua mesti dilabel 'leaver' silap silap kena ban pulak gua nanti

Gua dah tak tahan lagi pastu telepon la 100 tu. Ada la mamat mana entah jawab.

gua : Selamat pagi, line internet rumah ni macam siput punya lembap. Dah la selalu putus2. Apa sebab ek?

TM : Cuba encik sambungkan bla bla bla.....

Brader tu menerangkan apa masalah yang sedang dihadapi, dia guide gua step-by-step cek internet dari tulis ipconfig sampai la ping balik apa entah gua pun tak tau. Gua mana reti sangat bab bab komputer ni.

Last last dia bgtaw macam ni

"Ok Encik Azwan, sila ambil nombor ni dan kami akan hantar teknikal besok ye. Ni bukan masalah modem atau komputer rosak. Jangan risau"

"OK. thanks", jawab gua. celaka kena tunggu lagi sehari suntuk la kan. Takpe la. Esok ok lah kan.

Besoknye, Ada seorang uncle TM datang dan dia ada la otter otter apa entah last2 dia telepon TM guna secret no pastu dia cakap suruh tukar port ke port 50.

Bila dia balik sebab dah setel, gua pergi bilik online, peh memang laju la internet gua. Terasa la dia punya 1mb tu. Gua pun terus bukak Garena masuk game. Excited ni

Dalam setengah jam kemudian, gua disconnected pulak. Babi betul gua pergi modem tengok memang lampu 'internet' dengan 'DSL' tak menyala lagi. Kejadah!

Takkan hari hari pakcik tu kena datang rumah gua nak bg internet laju? Pftt...

17 comments:

  1. lu berenti la main dota tu.. itu sebenar2 nya weyh!! hahaha

    ReplyDelete
  2. Haha. no no no. dota ni macam rokok. skali try susah nk stop

    ReplyDelete
  3. "Gua mana reti sangat bab bab komputer ni"..burit ko la gp. hohoho

    ReplyDelete
  4. dota...aku rampage je haha

    ReplyDelete
  5. mungkin ada cabel kena curi..sblm bulan puasa..taman aku kena curi 2 kali dlm masa seminggu..skrg puasa pencuri pegi terawih

    ReplyDelete
  6. peh. pandai jugak pencuri tu g terawih

    ReplyDelete
  7. Aku setuju dgn pengkomen yang first tu. Bawak-bawak la bertaubat Azwan oi.

    ReplyDelete
  8. AH lanaya...Kau tobat shopping dulu pastu aku tobat dota amacm?? hahahaha

    ReplyDelete
  9. Demmit! Aku shopping 2-3 bulan sekali je kot! Bukan hari-hari. Hahaha.

    ReplyDelete
  10. Ah kalau sekali kau shopping sama je dgn masa aku men dota. hahaha. sekali kau shopping 50 jam terus

    ReplyDelete
  11. Aku kol gak mamat TM tu , pastuh dia boleh plak ayat aku . Aku tau ah aku Taylor swift takpayah ah over ark ark ?

    ReplyDelete
  12. kalw ko gune beruk ben lagi ko rase nak bunuh diri . hah

    ReplyDelete
  13. @ekabukanmakcikkau.

    ye ah kau tu. kejap hayey kejap taylor

    ReplyDelete
  14. @cokelaici broadband bukan laju ke..haha

    ReplyDelete
  15. sama laa.. streamyx asyik putus tiap 5 min.. dekat 2 tahun prob cam ginih!

    ReplyDelete
  16. aku pun menghadapi masalah sama.... internet atk stabil.. ntah la kalau aku amik laju punya, mesti hangin gak.. sebab TM punya yg masalah.. aku duk kuantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la masalah kita. provider internet sikit sgt. Balik2 TM, maxis

      Delete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...