DON'T BE PROUD OF YOUR IGNORANCE | downgila

Sunday, August 21, 2011

DON'T BE PROUD OF YOUR IGNORANCE


Pergh. Mantap gua punya tajuk dalam bahasa omputeh. Gua rasa pembaca blog gua semua pandai pandai so gua malas nak terangkan apa maksud tajuk tu. Dalam paper baru baru ni ada cerita pasal ramai melayu sesat g masuk agama lain, masuk hindu la kristian bagai. Pastu semua pihak main tunding jari sana sini. Yang tu salah yang ni salah. Pihak ni kenapa bodo sangat macam ni, yang satu lagi balas balik cakap semua pun bodo.

Ohh. ingat tak lagi iklan tv3 yang beca terbang tu? yang ni pun pernah jadi kontroversi

"Iklan Aidil Fitri ala Santa Claus ini dilihat sebagai satu perbuatan menghina agama Islam dan mendidik penonton khasnya kanak-kanak menjadi syirik.”



Hah iklan ni lah. selamat ada lagi kat Youtube. Gua terpikir la. Kenapa menda yang macam ni ramai pihak boleh nampak sedangkan cerita cerita Indon yang macam maderfaker punya sesat tak ada pun sapa sapa nak tegur?

Gua rasa slot lagenda yang tajuk cerita merapu macam liliput dan kelinci ajaib, dongeng kera berbuntut berbulu dan macam-macam tajuk macam gampang lagi, tidaklah pulak bader bader ni komplen tak tentu hala?

Cerita bawang putih bawang merah yang dulu gila punya hit sampai semua makcik makcik tak boleh lepas tengok tu pun satu, Si bawang putih tu hari hari mintak tolong kat pari pari. Asal ada susah sikit mintak tolong kat pari pari. Apekebangang punya cerita dan terang terang sesat tak ada pun orang bising? Budak kecik tengok semua pun macam

"Ohh..lepas ni mintak tolong pari pari je lah ek kalau kita nak apa apa pun?"

Berlambak gila lagi cerita. Ada satu cerita tu memang pari pari semata mata. Gua tak ingat apa tajuk cerita tu. Come on la weh. Bukan nak merendahkan Indonesia. Tapi rakyat diorang mundur pun sebab cerita cerita yang macam ni la. Percaya menda menda karut. Tapi yang pelik, ramai pulak yang layan scene drama indon ni. pftt..

Dari lu orang layan cerita karut pari pari bodo baik layan How I Met Your Mother, gua dah tau siapa bini Ted. Nama bini Ted Tracy! Adik barney! Lain Mak! At least ni hipotesis gua,, demm bulan September ni HIMYM keluar. Gua dah tak sabar. Nak beraya pun tak tenteram la macam ni.


Tapi teori ni cakap bini ted nama carly, tapi gua rasa Tracy sebab time cite pasal stripper tu, stripper tu cakap nama dia tracy, pastu anak anak dia terkejut. So, kenapa anak dia nak terkejut kalau tak betul kan? Power tak gua?

Notakaki : Kalau Lu orang ada teori sendiri, sila share di ruangan komen dibawah

15 comments:

  1. mane tau sape ted tracy bini ted?

    ReplyDelete
  2. Ah,tekanan nak tahu yang betul! Tapi aku tak habis season 5 lagi!

    ReplyDelete
  3. Aku baru nak start tengok Season 6. Kena khatam before Season 7 keluar. Demm eksaited jugak aku rupanya.

    ReplyDelete
  4. dayyuummmm!! jangan la kantoikan.hahaha da la aku nga tggu season 7. deyymmm!!

    ReplyDelete
  5. @kubi - haha. season 5 x habis lg? g tgk cpat

    ReplyDelete
  6. @Lanaya - Korang 2 baru start layan HIMYM ke?

    ReplyDelete
  7. @Amp - Haha.. ni aku assume je lah. kantoi apa pulak. kalau kau ada teori sendiri amat amat dialukan

    ReplyDelete
  8. Aku layan kat TV. Terus Season 5. Mmg tak paham langsung la. Pastu aku dipaksa oleh Hazwan dgn adik aku untuk tengok dari Season 1. Nasib baik best.

    ReplyDelete
  9. pehh! memang best! aku tgk season 2 dulu. kat star world. pastu baru download

    ReplyDelete
  10. lagi skali aku nak cakap .
    "SAPA TAK TENGOK HIMYM DIA LOSER !"

    ReplyDelete
  11. http://9gag.com/gag/209898/

    ReplyDelete
  12. HIMYM best bro

    ReplyDelete
  13. haha. aku tau la HIMYM best. Thanks 4 the reminder

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...