Carut Secara Berhemah & Sopan | downgila

Friday, August 26, 2011

Carut Secara Berhemah & Sopan



Bila cakap pasal mencarut, memang ramai makwe makwe yang pandang serong dekat gua. Yelah, blog gua ni kadar carutan agak tinggi. Tapi bila gua fikir balik, pergi lantak la siapa tak suka. Susah la jugak kalau gua nak jaga hati semua orang kan?

Gua pun bila cakap pasal ni gua pernah teringat senior gua dekat sekolah dulu. Tak ingat yang mana, Haidar rasanya nama dia. Dia cakap memang lepas habis ah. Tapi muka dia tak pernah lekang senyum.

Tapi gua kalau dengan orang, lagi lagi perempuan, bila tak kenal gua akan jaga la bahasa gua. Tak ada la jumpa makwe dekat orientasi satu grup baru kenal 2 3 hari gua dah guna ayat ayat yang kasar. Kalau gua tengok makwe tu agak agak boleh masuk jenis carut jugak baru ah gua on sekaki. Biasanya gua akan lebih cepat berkawan dengan makwe macam ni. Nampak tak kebaikan carutan disitu. Boleh mengeratkan sillaturrahim sesama manusia.

Tapi dekat sekolah, gua belajar satu cara mencarut dengan berhemah supaya nampak 'professional' dan tidak mendatangkan sebarang ketidakpuashatian di kalangan anti-carut seperti pelajar pelajar lembut dan bader bader surau.

Antara yang ngetop adalah

Babi - Baba
Pukimak - Pokemon
Anak haram - Anak Harun (dekat run tu kena harakat panjang sikit. dia jadik macam : "Anak haruuuunnnn!")

Contoh ayat : "Oi! anak haruuuuuuunnnnn! Pokemon betul! Apasal kau cilok boxer aku? Perangai macam baba!"

Amacam? Pergi ke tak pergi? Berhemah kan...

22 comments:

  1. baba tu selalu sy dgr. huhu. bugima mane? bkn awak selalu gne ke?

    ReplyDelete
  2. Lebuh Raya PLUS bakal sesak bermula hari ini...
    Senarai Jadual Perjalanan PLUS sempena Hari Raya Aidilfitri...
    Semoga perjalanan anda selamat...

    Rujuk entri ini:
    http://che-armad.blogspot.com/2011/08/top-searching-senarai-jadual-perjalanan.html

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Pervert = Hazwan tu memang win. Aku setuju gilavavi.

    ReplyDelete
  6. WAHAHAHAHAH!!!! HAZWAN PERVERT TU MENCARUT KA KAK BED????

    ReplyDelete
  7. @Che Ahmad - Buat skuad perodua era ape?

    ReplyDelete
  8. @Pieja : bugima tu aku blajar dr si Sai tu. bukan kat skola

    ReplyDelete
  9. WADEHEL NAMA AKU DA JADI ADJECTIVE ??? HAHA

    ReplyDelete
  10. hahaha.. mmg menang ar post nie...

    ReplyDelete
  11. menang? haha.....pun boleh la kierra!

    ReplyDelete
  12. palat=pukimak .

    hey asal stail kau sangat pukimak ? nampak tak nampak tak ?

    ReplyDelete
  13. @Eka - Apa yg berhemah nye macam tu nyah???

    ReplyDelete
  14. @Umie - Berhemah kan. haha

    ReplyDelete
  15. berhemah lah . pukimak tu kan pelam . kannn ?

    ReplyDelete
  16. kau memang masuk air...sah!

    ReplyDelete
  17. haah..berkhemah abiz..hehe..btw byk g care lain nk eratkn silaturahim yg lg cantik..besides using this kind of words right?? becoz people can judge u from the way u talk n use your words..

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...