STREAMYX EQUAL PIG : PART 1 | downgila

Monday, August 22, 2011

STREAMYX EQUAL PIG : PART 1

Ini bukan babi terbang, ini line Streamyx rumah gua

Baru baru ni line Streamyx gua makin lama makin menjadi jadi bengap dia. Antara simptom simptom kebengapan line streamyx gua adalah seperti berikut :

1) Selalu putus putus. Sekejap ada sekejap takda.

Memang la orang akan cakap "Ahh rileks la, yang penting ada lagi kan?"...Gua akan cakap camni : Memang la ada, tapi bapak gua bayar Streamyx ni sebulan bukan untuk line yang dalam setengah jam putus sekejap pastu OK balik. Pastu setengah jam lagi putus lagi. Macam hanjeng.

Gua ni kan selalu main game online, macam dota, kalau lu orang main dekat Garena tu, bila lu orang dah decide nak join satu game, kena la reserve masa dalam 40 minit, so dalam 40 minit line memang tak boleh putus, tapi pukimak punya Streamyx asal setengah je game gua, mesti line jadi tahi dan putus. Bengang ah macam ni! Bapak gua pun bayar macam orang lain dan servis yang gua terima memang tak padu langsung haih semua carut keluar la kat sini.

Masuk harini hampir setiap game yang gua main akan putus dekat tengah game. Kalau lu orang tak pernah main dota lu orang takkan paham perasaan gua. Pemain dota tegar seperti mamat-tak-nampak-game dan Sai mesti paham perasaan gua bila main game pastu putus.

2) Bila Akak, Adik, Adik perempuan, Adik perempuan kedua gua dah download pape. Even satu file je, Mesti gua jadik slow nak mampos. 

Nak bukak Google pun boleh sempat pergi tandas, berak, mandi datang balik google masih lagi tak bukak. Masih  bengap. Skrin masih kosong. Loading bar masih berpusing pusing nak mencari kat mana server Google. Haih. Gua nak bercerita pun jadik panas.

Tu baru nak bukak google, belum lagi nak bukak blog gua, laman web Al Jazeera Blog Serius dan macam macam lagi. 

Bila dah tensyen sangat gua pun telepon TM. Tu nanti gua sambung, Dah pukul 7.15 ni. 

22 comments:

  1. try la scan..kot ada orang curi line?lepas tu guna torrent lak kan..
    saya baru sangat je tukar security type.then kick semua orang dlm wireless tu haha..#holyshit!

    ReplyDelete
  2. kimak ape?? asal gua naik plak sial !! hahaha
    -kholis-

    ReplyDelete
  3. 3rd? haha. siot boleh pulak lumbe nk komen. ko dah cek dgn TM ke blom bro?

    ReplyDelete
  4. @Uzair - tak logik orang curik line sebab rumah gua satu satu. bukan rumah perumahan yg ramai2 tu. jarak dengan the next rumah jauh jugak. so xde risau kecurian line. ni semua noobshit punya TM

    Btw thanx 4 ur advice

    ReplyDelete
  5. @Kolis - haha kau kan pendota tegar
    @Govin - kau ni, bawak bersabar bro. nnt aku sambung citer

    ReplyDelete
  6. saya noob dota..sekarang main LoL je.

    ReplyDelete
  7. haha. bukan lebih kurang je ke

    ReplyDelete
  8. kamu tak kenal hanjeng ngam babi ker?? gambo babi..
    tapi kate2 makian kamu hanjeng...
    hanjeng tul babi tu..
    huh

    ReplyDelete
  9. err tu bukan gambar babi okay. dah terang terang tulis kat situ. itu gmbar line streamyx

    ReplyDelete
  10. ko cek la dlu...skang ni lam 2km pon ley curik line....

    btw, xsmua bnda salah streamyx, dh kalo modem ko online 24/7 sjak 10 taun lepas mmg la nk kong...zzzzzzz

    ReplyDelete
  11. @Anon : Apasai tak habis2 suruh aku cek kecurian line kalau tu 1st step yg aku dah try nih? Cuba kau bg tutorial sikit macam mana nak cek kecurian line dekat windows? Boleh? kau pro kan? coz bila aku cek guna Ubuntu aku inSSIDer, berapa banyak packets yang TM hantar, byk tu jugak packets yg aku terima. So memang xde la kecurian line.

    Tak tahu la pulak macam mana nak cek kat windows. apa kata kau ajar aku? OK? Pasni boleh ah aku buat tutorial macam mana nak cek kecurian line bersama Encik ANONYMOUS. Ok ka?

    ReplyDelete
  12. ha3. Anon kalau berani komen letak le name. budus betul

    ReplyDelete
  13. @Govin - Biar ah die. die bg pendapat je kan. haha. bg cadangan tanpa solution. Hahahaha

    ReplyDelete
  14. Boleh tau subscribe package bape ye?1MB nye package ke

    ReplyDelete
  15. yup. 1mb. tp macam gila lembab. maybe sbb kat kg dia coverage taik sikit

    ReplyDelete
  16. Ok..Kalu buat speedtest slalu average bape dapat?

    ReplyDelete
  17. plg rendah aku penah dapat 0.47mb/s (down), plg tggi 0.6 gitu je. tak sampai pun 1

    ReplyDelete
  18. oo..mmg slow..kene buat report kt TM tu, x sampai pn 80% dari speed yg subscribe

    ReplyDelete
  19. tu ah. area kg mmg slow kot. slow xde ah nk kesah sgt. yg aku panas dia putus2

    ReplyDelete
  20. putus2 maybe sebab cable copper utk line ko da teruk kt..kalau buat report ngn TM biase nye die tukar kn port utk streamyx ko tu..da buat report?

    ReplyDelete
  21. dah...byk kali dah. technician dia dh dtg pon

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...