JALAN MANA SATU? | downgila

Tuesday, October 11, 2011

JALAN MANA SATU?



Kawan lu nama Bangi ajak pergi parti bogel dekat rumah dia. Ada ramai makwe omey omet ngat dekat situ. Disebabkan lu hanyalah manusia biasa yang dipenuhi dengan nafsu serakah, lu tanpa segan silu menerima tawaran Bangi.

Tapi lu orang tak pernah lagi pergi rumah Bangi, yang lu taw, jalan nak pergi rumah memang dipenuhi semak samun. Lu dengan rasa konfiden yang high definition terus pergi dengan menaiki basikal. Sampai dalam hutan lu orang sesat. Masa tu dah pukul 8.30 malam. Lu orang dah jadi macam orang bodoh pusing pusing dalam hutan.

Dalam hutan ni pulak ada 2 bangsa, orang hijau dengan orang merah. Orang hijau ni memang bila bercakap tak pernah betul. Tipu aje kerjanya. Yang merah pulak, sebaliknya lah. Bila bercakap tak pernah nak betul. 

Lu sekarang dah sesat. Tiba tiba dekat simpang dua, lu jumpa 2 org, sorg orang hijau sorang merah, tp masa tu dah gelap. Lu orang tak nampak mana satu merah mana satu hijau. Diorang ni tengah nak cepat balik rumah. So lu boleh tanya satu soalan je dekat diorang. Lu kena pergi kanan ke kiri untuk ke rumah Bangi.

Kiri ke kanan? 
Merah cakap betul.
Hijau cakap tipu,
Satu soalan.

Ni la soalan yang lecturer gua tanya semalam. Asah IQ katanya. Gua masih bingung.

Disebabkan gua genius, gua jawab macam ni.

"Bingai..Suluh je la diorang dua mana satu hijau masa satu merah pastu tanya. Handphone aku ada torchlight kot...", gua jawab dalam hati.

Notakaki : Apa soalan yang LU akan tanya? Lu orang kena bg jawapan lain sebab dalam blog gua, gua sorang je genius.

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...