CUKAI / TAX 6% PREPAID DI-POSTPONED | downgila

Wednesday, September 14, 2011

CUKAI / TAX 6% PREPAID DI-POSTPONED


Tadi gua tengah sedap tidur sebab tengah hujan tetiba Celcom hantar mesej dekat gua. Power gila gua celcom ada hantar dekat gua. Bunyiknye begini

"RM0. Dear Valued customer, please note that the implementation of 6% service tax on all prepaid reloads & starter packs has been deferred . Please visit www.celcom.com.my"

Kepada yang tak berapa nak paham meh gua translate,

"Kepada hamba hamba pelanggan sekalian, sila amek perhatian yang kitorang semua tokey2 Henpon yang tak reti reti puas dengan duit tengah nak POSTPONE / TANGGUH dulu tax 6% tu. Biar nampak sikit kerajaan ni baik. Bak kata Najibulghunnah, Rakyat Di-UTAMA-kan, Bini dikeduakan.

Tapi nanti lepas kerajaan sekarang menang PRU sebab lu orang semua bodoh termakan bodek kitorang, tax ni naik la. Paling kurang 6%. Kalau kitorang rasa tak cukup jugak, kitorang letak ah 8%. Sukahati la kitorang nak letak berapa. Siapa kaya dia pegang malaysia! Lu orang susah tak payah ah pkai henpon. Pkai je henpon adik lu orang yang Ek Okh Ek Okh May I Help You??"

Sandiwara kerajaan faking shit la weh!!

Prepaid mobile 6% Service Tax postponed 6% Prepaid Service Tax Implementation Deferred cukai 6% tangguh

4 comments:

  1. ok.. betul ke? hurm...

    ReplyDelete
  2. hek ele lu apsal ttiba angin plak.. haha.. tp gua rasa memang ada betulnya apa yg lu cakapkan ni.. so, smua pakat2 la pkai postpaid plak.. kalau xpun, pkai post-men jer lh.. ahahahahahahahah.. xD

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...