Panjang Berjela : Seksualiti Merdeka | downgila

Wednesday, November 09, 2011

Panjang Berjela : Seksualiti Merdeka


Gua dapat rasa post gua kali ni akan jadik panjang lebar. Sebab gua jenis tulis je, tak ada nak buat peta minda dulu. Seksualiti Merdeka. Pukimak apa kah ini? Meh gua bagitau.

Seksualiti merdeka ni adalah macam forum la. Diorang yang join ni ramai ramai kumpul lepas tu borak borak dalam bengkel yang dianjurkan oleh penganjur, ada ceramah sikit, tengok movie sikit dan adalah lagi pebende gua tak tahu. Gua tak pernah rasa nak pergi. Yang penting diorang tak ada tayang cerita Powerpuff Girl mahupun cerita Real Steel. Review Real Steel GO SINI

Dalam bahasa panjang, gua copy paste dari website diorang, kalau lu orang nak skip part ni pun tak apa sebab sama je lah dengan apa yang gua cakap tadi kat atas.

Seksualiti Merdeka adalah suatu acara tahunan mengenai hak seksualiti yang diadakan di Kuala Lumpur. Kami mengadakan bengkel-bengkel, perbincangan, pemutaran filem, penulisan surat dan hal-hal yang lain berkaitan seksualiti. Kami menggunakan istilah 'Seksualiti Merdeka' untuk mengingatkan bahawa walaupun kita telah berpuluh tahun Merdeka, namun tidak semua rakyat Malaysia yang dapat melahirkan diri mereka yang sebenar

Kami percaya bahawa setiap orang di Malaysia berhak untuk bebas dari diskriminasi, keganasan ataupun gangguan hanya kerana orientasi seksual dan identiti jantina mereka. Kami percaya bahawa kita semua berhak untuk bertanggungjawab terhadap tubuh kita sendiri. Kami percaya setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi, sama ada dia gay, lesbian, biseksual, transgender, heteroseksual, aseksual, pansexual dan sebagainya. 

Jelas tak? Program ni bertujuan untuk membantu golongan LGBT memahami dan menerima diri mereka sepenuhnya dan berasa yakin dengan apa jua benda yang mereka buat. Kira macam kalau ada seorang maknyah gay ni, dia sekarang gay dan malu nak tunjuk gay dia di khalayak ramai, dengan ada program ni, maybe dia akan menjadikan gay tu boleh menunjukkan yang dia gay. Kira macam merdeka la sekarang.

Tapi sebenarnya, dah salah sebab ia mendorong. Mendorong bererti lu merosakkan dia lagi.

Gua tak ada lah nak salahkan golongan gay ni sebab diorang gay, kadang kadang dah memang naluri diorang macam tu. Tapi, sepatutnya kalau kawan lu gay dan maknyah, lu orang  bawak la dia bersukan. Bawak dia pergi medical checkup. Kenalpasti masalah dan kenapa dia berkecenderungan begitu. Kita akan pimpin tangan dia sehingga dia benar benar pulih dan bersedia melepaskan tangan kita agar dia boleh berjalan sendiri.

Dah kalau ada program seksualiti merdeka ni, lagi la golongan ni tak akan berubah. Ke macam mana??


Lepas tu semalam gua ada terbaca satu blog ni. GO SINI. Cara penulisan menyebabkan gua terpanggil untuk meletakkan komen di bawah. Dia cakap macam ni

To be honest - aku ada ramai member gay dan lesbian. Aku tak pernah kisah naluri mereka asalkan mereka tak rogol orang atau dalam kes ekstrem, mereka merogol aku. Asalkan mereka tak merogol orang lain tu tak jadi masalah. Bagi aku, ada kelompok mereka ini yang mereka jumpa. Aku tak nak ambik tahu sebab - itu hal diorang. Bukan aku.

Gua pun rasa macam....erghh. Pukimak gila ayat dia. Ni la jadi bila orang terlampau open minded dan kononnya Urban (thanx to Govin) sangat, soal agama dia tolak tepi. Penulisan dia ni lebih kurang macam Obepig yang tulis BlogSerius bangsat tu. Yes, gua memang tak suka blogserius sebab obepig tu makin lama makin tak ada sensitiviti agama dan bangsa. Kononnya modern sangat la. Butoh bapak kau. Cuba lu orang tengok apa yang gua komen dan apa yang dia balas. Ayat yang ada underline tu gua nak lu orang bagi perhatian sikit.


Lagi........................................................


Gua reply..........................


Palat betul. Ni la yang gua cakap. Modern sangat bila kita tegur dia cakap kita nak jadi Nabi la, siapa kita nak judge orang? Kita bukan Tuhan. Well, FUCK YOU, kalau macam tu tak payah la ada ceramah agama tu semua, siapa penceramah tu nak tegur semua orang, dia bukan Tuhan, bukan jugak nabi. Lepas tu boleh dia cakap gua Keyboard Warrior. Celaka.

Siapa yang start dan sokong Seksualiti Merdeka ni? Yang semua orang tahu AMBIGA kan? Atau nama manja AMBABIGA. Ada sorang lagi. Gua tak sure betul ke tak. Marina Mahathir. Kalau gua tipu, maksudnya mamat yang tangkap gambar gambar dibawah ni memang Godlike dalam teknik tukar tukar gambar dalam Photoshop

GUA COP YANG BAJU MERAH!


Berita penuh GO SINI. Pesanan gua : Kepada yang gay, lesbian, biseks, Seksualiti merdeka ni bukan penyelesaian kepada masalah korang. Penyelesaian? Jumpa la mana mana Ustaz, kaunselor, cerita masalah korang, kalau lu orang betul betul nak berubah, memang tak ada masalah. Dan gua tak rasa ustaz tu nak sigung muka lu orang kalau lu orang kabor ke die yang lu gay, Lesbo ada apa apa yang lain.

Kepada penganjur SM, kita negara agama rasmi Agama Islam. Act like one!!

*********



9 comments:

  1. Bagus usaha ko ni bro. Tapi nk berdepan dgn org mcm ni kena pakai hujah untuk patahkan hujah mereka. Seks bukan hak mutlak kita semata mata malah Allah dah susun fitrah manusia ni melalui perkahwinan. Org2 LBGT ni SAKIT dan seharusnya jgn give up untuk cari penawar. Sebagaimana org yg miskin, cacat...kne usaha dpt duit atau usaha untuk terus maju dan yg cacat cari ubat dan jgn give up. Yg menyokong ni mmg selfish atau keliru agaknya.

    ReplyDelete
  2. macam kenala ayat diatas. gua pun ade komen. panas pulak tengok die ckap macam gitu. bekap bekap! hahahaha

    ReplyDelete
  3. @govin78 Walaupun gua x ajak tp lu dtg backup gua. poi!

    ReplyDelete
  4. @AKMAL SYAFIQ Aku taw, tp klau aku yg ckap gitu nnt mula la org akan cakap "alah gp, kau macam la baik sgt nk ckp pkai ayat quran sume" is it not?

    tapi aku taw la satu ayat tu

    “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” QS 13:11

    ReplyDelete
  5. Bro, ko ckp diorg nih open minded? Bg aku, ni lah the truly katak bwh tempurung. Membetulkn benda salah, bila orang nak bawak kebaikan, cakap kita tunjuk alim. WTH. Lantak dioranglah kalau taknak percaya kat tuhan, but you live in a country with ISLAM as its official religion. Aku tak rasa pun agama lain benarkan benda bodoh nih. Diorang nih akan buat dan cakap apa saja untuk sakitkan hati dan buat orang nampak bodoh.

    ReplyDelete
  6. @tulispendekpendek Hik hik hik. aku xckap diorg open minded. aku ckap diorg TERLALU open minded. sampai agam tolak tepi, bila tegur, tnya kita nabi ke nk tegur diorg. WHAT THE FONT!

    ReplyDelete
  7. Ehem bukan what the fuck ke sepatutnya? Jap, dekat kelas aku duduk sebaris dgn lesbian jadi apa kata kau?

    ReplyDelete
  8. panas hati pulak aku tgk mamat tu!hahhaa.. adoi.. nk ikut budaya barat sgt.. p lantak dia lah.. kita ni org timur.. islam pulak tu.. puih!

    ReplyDelete
  9. lol..obepig ni makin tak malu bukak aib sesuatu agama..
    malu betul..
    tapi selalu baca blog dia haha..

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...