Pendapat Terhadap Harga Rokok Naik | downgila

Monday, October 22, 2012

Pendapat Terhadap Harga Rokok Naik

harga rokok naik harga rokok terbaru naik 20 sen

Merujuk kepada perkara harga rokok naik ni, walaupun gua tak isap rokok, gua sebenarnya ada la beberapa pendapat kan. Ye lah gua ni bukan  wakil rakyat, ketua kelas bukan, bukan abang tabligh, gua juga bukan lah mat belia. So tempat gua bagi pendapat hanyalah dekat blog. Keyboard warrior orang kabor.

Baik, berbalik kepada topik asal, rasa-rasanya lah, member gua ramai jugak yang hisap rokok. Tapi tak pernah la lagi gua jumpa orang yang berhenti rokok sebab harga rokok naik. Ada ke lu orang jumpa? Kalau ada meh la sikit kasi kenal dengan gua.

"La Afif Fadhuli, berenti isap rokok doh aok yek? nape nye berenti?"

"Nak buat camne, harge rokok naik 20 sen demeh..."

KAH KAH KAH memang takkan berlaku lah adik manis.

The new cigarette prices, effective Monday, Oct 22, 2012, are as follows:-
DUNHILL range RM10.20
KENT range RM10.20
PETER STUYVESANT range RM8.70
PALL MALL range RM8.70
PALL MALL Plain RM10.60
BENSON & HEDGES RM10.20
LUCKY STRIKE PLAIN RM10.60
ROTHMANS INTERNATIONAL RM10.60
Pendapatnye tuan dan puan sekalian, kenaikan harga rokok ni sebenarnya saje je propaganda kerajaan nak duit lebih. Kah kah. Sebab dia orang tau, rokok naik sampai RM20 pun orang akan tetap beli. Bende alah tu ketagih kot. Kalau nak kasi orang stop patut ikhtiar la cara lain. Adakan pertandingan shuffle peringkat mukim ke apa apa lain.

Lu orang bayangkan, satu kotak naik 20 sen. Sejuta kotak dah berapa? Apa? Lu orang tekan kalkultor juga ke? Apa? Tak boleh congak? Lu memang malang dan bengap. Sejuta darab 20 sen jawapan sejuta 20 sen lah. Banyak tu. Kalau kasi gua sikit yang tengah tak ada duit ni boleh jugak gua guna buat beli sabun mandi, sabun gua pun dah habis ni mandi pakai shampoo.

Notakaki : Sedak ah akak rosmoh. Beg baru ler aok lepah ni ye dok?

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...