Rezeki Tuhan | downgila

Friday, October 12, 2012

Rezeki Tuhan

Kolej Kediaman Kelima Dayasari

Ini adalah dinner gua malam ni. apa yang anda dapat lihat adalah ikan kembung dan tauhu. Kuah tu sebenarnya adalah kuah kicap. Tapi gua ragu ragu juga betul ke ni ikan kembung, haram jadah kecik gila. Tadi masa dekat DM gua sempat dengar dengar  makcik DM bergossip sesama sendiri. Katanya ikan ni sebenarnya ikan bilis size gergasi dan berasal dari Bulgaria jadi sizenya bagi seekor ikan bilis boleh tahan besar.

Tauhu tu pulak sebenarnya hiasan saje. Sebab tauhu sebelum ni sebijik macam tu tapi bila gua gigit, dia mempunyai tekstur yang keras dan rasa yang masam. Mungkin ada terletak jus limau mana la gua tau. Mungkin juga tauhu tersebut sudah basi.

Tapi sekarang ni gua kebulur. Perut dah mula 'rocking'. Duit dalam poket pulak ada RM20 sebab Ana Muslimah baru format laptop dengan gua tadi. Kalau tak, haram tak ade duit. Gua cas harga stended RM20. Hutang Sarawak RM5 semalam gua masih belum bayar.

Jadi tanpa membuang masa mari makan. Masih bersyukur ada jugak makanan. Sekian. Yang baik datang dari Allah SWT, yg buruk datang dari sisa sisa muka Bangi.

12 comments:

  1. Hari ni aku makan KFC. sob sob sob~

    ReplyDelete
  2. sedih aku tgk.. patut pon dorang nak lupuskan dm sem depan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha palapes ada mana leh terminate DM. tp xde DM aku sakit gak. tp lauk DM xde la setiap amsa camni. byk masa jugak sedap

      Delete
  3. Bersyukurlah dengan apa yang ada. Ok, aku nak gi pizza hut ni. Bye2~ hahah. ;p

    ReplyDelete
  4. gua dah lama tak makan masakan kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan masakan kampung -__-" hahaha

      Delete
  5. bersyukur sebab masih lagi senang nak dapatkan makanan kat mesia ni .
    :)

    ReplyDelete
  6. gua makan lalapan ayam semalam. pehh..sedap kan mainnn..

    ReplyDelete
  7. Orang dekat afrika tengok ni dorang mesti cakap makan lu ni macam KFC sedapnya.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...