Pandangan Gua Terhadap Isu Perkauman Utusan | downgila

Tuesday, May 07, 2013

Pandangan Gua Terhadap Isu Perkauman Utusan

Project Kita Kawan Mah racism chinese tsunami

Hari ni kecoh gila babi dekat laman sosial pasal kes yang Utusan punya tajuk berita tu. Gila kot. Pada gua tak boleh salahkan orang cina jugak kalau diorang nak chaos. Rasis anjing kot statement "APA LAGI CINA MAHU". Yang tulis tu bengap. Yang luluskan artikel tu jadi muka surat depan pun sama lembu.

Weh pikir la sikit, sebelum pilihanraya punya lah lu orang-orang paper canang "kita satu bangsa satu negara satu matlamat satuu satuuu" macam apa entah, sekali dah menang, salahkan pulak sana sini. Bila tak puas hati dengan orang cina je cakap macam

"Oi cina! Pokemak ayam sungguh! Balik la China tu! Semak je korang duduk Malaysia ni!"

Kan? Cuba pikir...Kalau semua cina balik China.

Siapa lagi nak main Badminton wakil Malaysia kat kejohanan dunia sekarang?

Takkan nak harap Roslin Hashim? Dia kes dengan makwe dia pun tak habis habis lagi. Dia macam kena memilih antara rumah tangga dan negara. Macam mana nak fokus main badminton. Bila tak fokus, nanti mula lah main badminton serupa gampang. Kita Melayu ke, Cina ke India ke kena la bersatu padu brader, kita saling memerlukan orang kabor..

TAPI..........

Sekarang ni pada pendapat gua, bangsa yang kita patut halau dari Malaysia ni sebenarnya bangsa K-Pop (kecuali SNSD) dengan bangsa Gwiyomi je. Gua nampak sekarang dua jenis bangsa ni makin menular dikalangan makwe makwe melayu. Ramai lah makwe melayu yang telah bertukar bangsa Melayu ke bangsa K-Pop. Bahaya oi. Cuba pikir, masa 10 tahun lagi, lu tanya bini lu

"Nasik dah siap belum? Abang dah lapar..Pukul berapa dah ni??", dia jawab secara ekselen...

"1+7, Gwiyomiiii..", hah, sakit brader sakit......tak ke parah masa tu?? Lu nak carik bini lain? Kalau lu hensem takpe lah. Kalau muka lu saing saing Razak Mohaideen? Tak ke naya ke diri sendiri?

Jadi sebagai konklusi, marilah kita rakyat Malaysia bersatu padu, tidak kira melayu, cina atau india, bergabung tenaga menghapuskan Bangsa K-Pop (kecuali SNSD), bangsa Gwiyomi dan bangsa bangsa yang sewaktu dengannya. TAKBIRRRR!!!!

Gambar kredit dari Project Kita Kawan Mah 
tags: utusan malaysia, Parking kini ada GST, GST cukai parking, utusan melayu rasis, tsunami cina, najib razak rasis

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...