Sesi Luahan Perasaan | downgila

Wednesday, May 15, 2013

Sesi Luahan Perasaan

kyo dir en grey obscure

Sekarang ni gua banyak gila babi kerja sampai jadi tak tau nak buat yang mana dulu. Last last gua tulis blog, kerja tak siap. Kah kah kah. Macam bodoh. Cerita dia macam gini, mula mula gua tengah tersengih-sengih ejas thesis. Masa tu mula la gua teringat besok gua ada ujian, satu hape tak baca lagi. Masa tu jugak laaa teringat kerja projek design hospital depan pintu keluar UM PJ tu tak setel lagi. Ada ke kita orang kena buat BOQ (Bill Of Quantity) bodoh apa entah.

Daripada gua kecik sampai la sekarang haram jadah tak pernah pun belajar buat BOQ. BOQ ni kalau lu orang nak tau kerja Juru Ukur Bahan. Kira kira berapa nak bayar bangla kerja, kira harga lantai, harga besi, besi kecik, besi besor, sungai besi, semua lah. Dah kalau kita orang buat BOQ, Afif Fadhuli nak buat apa? Dia baru je lepas grad itu hari sekarang kerja jadi Juru Ukur Bahan. Pergi la passing kerja tu dekat dia jauh jauh.

Gua buat kerja pulon sangat pun last last gua kena extend jugak. Macam lembu jeeeeeee. Selamat Bangi ada teman. Memang kawan sejati betul dari kecik sampai besar teman gua belajor. Belajor nye tak reti habis habis. Nasib la gua hensem. Boleh jugak buat part time modelling kalau la nanti masa extend ada masa kosong. Ni nanti siapa komen kat bawah ni cakap gua tak hensem ke, gua perasan ke, Bangi lagi cute ke, memang gua 'Flag as Spam' terus. Nak komen blog pun main kroni kroni ke.

Sambung cerita, banyak kerja sampai gua dah berapa hari tak makan nasik untuk makan malam ni. Kalau makan tu pun sebab gua tak makan dari pagi. Kalau sebulan lagi macam ni kesian la sama six packs gua. Asal malam lapar je pekena megi, asal lapar pekena megi. Takut juga gua nanti lama lama botak kepala. Dulu masa sekolah tak habis habis kutuk bapak Darimi Saadon yang botak tengah karang jadik balik dekat gua kan sakit. Haih. Menyesal pulak gua kutuk rambut orang dulu dulu.

Tapi dah berapa hari gua tak makan nasik malam malam ni badan gua tak kurus kurus jugak. Apasal degil sangat lemak dekat bahagian perut ni nak pergi pun gua tak paham. Takkan sampai nak gua minum Herbalife baru nak kurus?

Bercakap pasal Herbalife, gua teringat kes kawan akak gua  yang dulu gemuk serupa itu labu. Lepas tu dia pekena la Herbalife, tup tup berapa bulan terus kurus macam Sepul Nizam kawan gua masa sekolah menengah. Kena tiup angin melayang.  Lepas dia dah kurus, dia pun berhenti la minum Herbalife. Ye lah kan, kalau dah kurus buat apa nak minum lagi? Benda alah tu bukan murah murah seringgit dua macam Choki Choki. Entah berapa ratus. Bila dah berhenti, hah...badan tak semena mena gemuk balik. Lagi gemuk dari yang masa dia gemuk awal awal dulu. Kalau dulu serupa labu, yang gemuk kali kedua ni serupa labu kena cucuk silikon. Dia kata bila dia tengok cermin dia sendiri yang 'apply' gelak sebab rasa macam dah kena troll sama ejen Herbalife.

Tak tahu lah salah dia dekat mana. Mungkin salah Herbalife, mungkin jugak salah dia. Mungkin jugak salah Anwar Ibrahim. Kalau lu orang pergi tanya ejen Herbalife, ejen tu mesti la jawab salah bader tu kenapa lepas dah kurus makan serupa kerbo? Kalau lu tanya brader labu silikon tu mesti la dia cakap salah Herbalife. Sama la macam pilihanraya haritu.

Kes pilihanraya haritu, orang kerajaan salahkan pembangkang, salahkan orang cina sebab taknak undi diorang. Apa ke bodoh sangat, suka hati lah dia orang nak undi siapa. Kata demokrasi. Yang UMNO pulak salahkan melayu tak vote melayu. Dah kalau melayu tu yang songlap duit orang, lagi baik gua undi orang lain.

Pembangkang pulak tak habis habis pasal kes blackout, pakai baju hitam semua. Lu orang tau tak mak gua marah gua pakai baju hitam selalu sangat. Katanya jangan jadik macam abang gua dulu dulu. Black Metal ponteng sekolah hisap gam. Tapi sekarang abang gua dah baik dan power. Anak pun dah sorang. Gua yang tak black metal ni yang macam kimak terkapai kapai dekat UM.

Babi lenguh pulak menaip ni. Lu orang bukan baca pun.

23 comments:

  1. aku baca entry kau serupa macam karangan aku jawab exam undang-undang aku. hahahaha.

    wei, kau merapu sampai kesudah aku baca tau. chill lah wei, kalau extend pun. akak aku cakap, sapa extend tu untung tau, dia legend. hahahah. UM sayang lebih. sayang duit korang lah.

    btw, pasal herbalife tu, aku ngeri jugak dengar. otak aku terus bayangkan labu kena suntik botox. sharifah aini mungkin. hahahah!

    pasal pilihanraya, aku malas nak ulas. lantak pi lah. life must go on. selagi pembangkang tak jadi kerajaan memang macam-macam lah agendanya. yang kerajaan pun satu, dah tau kedudukan tergugat buat statement bodoh. haishhh!!!!

    eh beb, kau tak payah risau pasal extend ok. rezeki orang lain-lain tapi yang penting semua ada kelebihannya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh betul jugak tu. terima kasih daun keladi

      Delete
  2. Bangi lagi kiut! Kahkahkah. Rilek GP. Aku baca sampai habis. Ada gaya esay spm aku ritu. Cuma dalam bm. Haha.

    Kau grad nanti terus jadi CEO. Tu kena extend sikit. Haha. Chill ye GP. Good luck weh!

    ReplyDelete
  3. gua dgr sebenarnye xde pn blackout...kecoh je lebih macai pr nie

    ReplyDelete
  4. kes herbalife tu menarik minat ak nk komen..sebab rasenye 4 5 bulan sebelum ni bising betol mane2 g pun semue duk herbalife,,,tp skrang dah syp pulak...ape cerite ntah

    ReplyDelete
  5. ahahah !
    kes study nko ni da macam mendera pulak aku tengok .
    sabar beb , aku sokong statement Innanie | Ariffin dalam komen beliau "akak aku cakap, sapa extend tu untung tau, dia legend."

    ReplyDelete
  6. 1. Herbalife tu jilaka. Aku pernah guna dan it did sucks! Naik berkilos. Lahabau.
    2. Sep sikit sama extend. Dah jilaka abes aku rase.
    3. Kalau kau jadi model terkenal, jangan lupa aku. Mohon mention nama aku kat press conference sbb aku awesome.
    4. BQ lu mmg kena belajar bro. I know thar feeling bila org suruh buat BQ.
    5. Pilihan raya serupa hantu raya. Sekian. Nuff said.
    6. Budak extend semua awesome. Power dlm study sbnrnye. Apa guna lu graduate on time tp ilmu lu ada ciput sampai in future boss rasa nak makin lu berhabis-habisan?

    Aku in point view. Tak pandai nak berkarangan. Jujur, telus, amanah, fatanah etc. Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masa pulak kau amek herbalife. Oh kau senyap senyap rupanya ejen herbalife jugak, hahahah pagi pagi kau shake shake x? kah kah kah.

      Delete
    2. mana ada ejen. Aku pernah menggunakan dulu. kah8 pagi2 of kos la shake2. Bukan takat botol tu jer shake..satu badan aku shake kalah harlem shake. Nmpk tak powernya shake aku tu? hahaha

      Delete
    3. power. tapi lg power sbb beratnye naik.

      Delete
    4. shhhhh~ jangan cakap "berat naik" cakap makin berkembang. Berat tu hal sensitif utk wanita. hahaha

      Delete
  7. siak la, gua baca habis..tak tau lak lu kat UM..gua pon hari2 mencapap kat UM tu hantar bini keje..bleh la tolong ejas sorang dua awek UM ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat UM la ni. dah lama jugak dah ni hah. zzzz. bini keje mana?

      Delete
    2. bini wa keje kat management kolej 12.kalau lu nampak pagi,petang yang rempit dengan motor Ego tu, ha tu gua la..haha..

      Delete
    3. laaa depan ni je la punnn

      Delete
  8. Trouble Maker (Korean: 트러블메이커) is the debut album of South Korean co-ed subunit Trouble Maker consisting of 4minute's HyunA and Beast's Hyunseung (a.k.a. JS).
    Released on December 1, 2011, the album marks the first collaboration between the two away from their groups. The duo promoted the album extensively, including numerous performances. The song "Trouble Maker" was used to promote the EP. It was also performed at 2012 MAMA awards. [1] The song won the Best Collaboration in the 14th Mnet Asian Music Awards

    ReplyDelete
  9. On November 24, Cube Entertainment announced that HyunA and Hyunseung would form a sub-unit. The agency also unveiled the unit's album jacket photo for their self-titled mini-album Trouble Maker. The photo features a private party concept which showcases Hyuna and Hyunseung dressed in black suits.[4]

    On November 26, 2011 Trouble Maker released the track listing for the then-upcoming debut album as well as an audio teaser.[5] Hyuna and Hyunseung also performed at the 2011 Mnet Asian Music Awards to further promote the album, showcasing provocative dancing and what was believed to be an intimate kiss, forcing a Cube Entertainment official to make a statement that "[t]he kiss was not lip to lip, but actually lip to cheek."
    Trouble Maker unveiled their first mini-album on December 1, 2011.[1]

    On December 6, 2011 HyunA and Hyunseung performed as Trouble Maker at the United Cube concert in London as part of their promotional tour. They then moved onto Brazil a week later.[6]

    After promotions for "Trouble Maker" began, a large number of fans complained about HyunA and Hyunseung's racy choreography, and the duo were also forced to change their dance routine due to it being considered too sexy for national broadcast, with a new routine taking effect as of December 9's episode of KBS's Music Bank.[7]
    Since the released, it had been featured in KBS's Dream High, where After School's Kahi and actor Kim Jung Tae replicated the 'Trouble Maker' stage.[8] Also Infinite's members Sungjong and Sungyeol parodied “Trouble Maker” during First Solo Concert “Second Invasion”, which took place on February 11-12 at Seoul Olympic Park.[9]

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyo camno la hg boleh lepas spam filter blogger ni yek

      Delete
  10. herbalife tu jadah apa pulak seyh ?
    makanan langsing2 ka ?

    ReplyDelete
  11. gp power !! idop lipiss !!

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...