Klasik 1998: Kerja Sekolah | downgila

Tuesday, May 21, 2013

Klasik 1998: Kerja Sekolah

angry kid rebel kid

Sekarang dah minggu ke-13, kerja gua semakin menimbun. Harap boleh siapkan thesis sebelum dateline. Masa masa macam ni teringat masa kecik kecik. Tak payah risau langsung pasal kerja sekolah.

****

Malam semakin malam. Kerja sekolah ada satu lagi karangan cikgu Zakiah. Kerja Mr Pang ada 40 lagi soalan matematik. Esok kena siap. Tadi bukan main menonton Keluang Man. Petang tadi handal sangat memanjat bukit depan rumah ustaz. Sekarang gua dah terkial kial kucar kacir. Ulat terbang lalu atas buku pun lain macam "shuh shuh!!" dia punya halau. Penuh dengan rebel.

Dalam kepala dah terbayang cikgu Zakiah punya lempang. Mr Pang (mendiang) punya tarik rambut hantuk kepala dekat papan hitam bertalu talu hidung berdarah muncul.

Mak gua sambil lipat kain rilek je sound.." Haa..baru tau, siang tau nak main je.."

Masa tu nak menjawab pun tersekat sekat suara dekat kerongkong.

Tiba tiba keluar suara Farid Ismed. Peh..dia punya hancur hati..

Esok punya berdebar tak payah cerita le..

Notakaki: Yang berdarah tu gua tipu je la. Taknye ade la sampai berdaroh demeh. Gile mende?

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...