Klasik 1998: Kerja Sekolah | downgila

Tuesday, May 21, 2013

Klasik 1998: Kerja Sekolah

angry kid rebel kid

Sekarang dah minggu ke-13, kerja gua semakin menimbun. Harap boleh siapkan thesis sebelum dateline. Masa masa macam ni teringat masa kecik kecik. Tak payah risau langsung pasal kerja sekolah.

****

Malam semakin malam. Kerja sekolah ada satu lagi karangan cikgu Zakiah. Kerja Mr Pang ada 40 lagi soalan matematik. Esok kena siap. Tadi bukan main menonton Keluang Man. Petang tadi handal sangat memanjat bukit depan rumah ustaz. Sekarang gua dah terkial kial kucar kacir. Ulat terbang lalu atas buku pun lain macam "shuh shuh!!" dia punya halau. Penuh dengan rebel.

Dalam kepala dah terbayang cikgu Zakiah punya lempang. Mr Pang (mendiang) punya tarik rambut hantuk kepala dekat papan hitam bertalu talu hidung berdarah muncul.

Mak gua sambil lipat kain rilek je sound.." Haa..baru tau, siang tau nak main je.."

Masa tu nak menjawab pun tersekat sekat suara dekat kerongkong.

Tiba tiba keluar suara Farid Ismed. Peh..dia punya hancur hati..

Esok punya berdebar tak payah cerita le..

Notakaki: Yang berdarah tu gua tipu je la. Taknye ade la sampai berdaroh demeh. Gile mende?

7 comments:

  1. dulu paling2 pun kena junjung kerusi satu floor. skrg kalau x siap, silap2 boleh kena bar exam.

    ReplyDelete
  2. macam² denda dulu² yang budak² sekarang tak merasa .
    budak sekarang manja sangat .
    cehh .

    ReplyDelete
  3. dulu masa form4 & form5 selalu dapat keje matematik banyak gila. memang buku kotak tu setahun entah berapa beli. siap buat memorandum mintak sign kawan-kawan nak bantah apasal cikgu ni bagi keje banyak sangat. sebab dia macam tak consider keje sekolah kita yang lain kan. at last we realize yang matematik kena buat latihan byk2. SPM mat gua A! ya Allah bangga! :)

    selamat hari guru

    ReplyDelete
  4. Denda paling WIN aku pernah kena :
    1. Cubit kat perut sampai bergerak ke depan ke belakang kerana dia cubit perut aku banyak gila lemak dia kaut. =.="
    2. Berlari dari tingkat 1 sampai tingkat 3 buat 7 pusingan. Nak mampos rasanya. -.-""
    3. Genggam tangan be prepare kena hentak dengan pemadam papan hitam. Anyway...thanks buat cikgu aku. Berwawasan ha jadinya.

    ReplyDelete
  5. apasal komen korang macma nak wish hari guru jek? ni bukan entry hari guru hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nk cite denda aku masa sekolah pn boleh tahan extreme. BTW farid ismed tu bukan laki rosmoh ke dlu?

      Delete
  6. hhaha yelah. suara dia kan mcm sebak je gitu

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...