Kes Hari Ibu Haram | downgila

Sunday, May 12, 2013

Kes Hari Ibu Haram

Gua tak paham betul jenis yang bila Ustaz Azhar Idrus cakap je terus semua nak percaya. "Yang tu kapir!" semua pun "Kafirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". "Yang ini haram!" semua pun "Haraaammmmmmmmmmmmm". Mau duk leks la brader. Jangan cepat sangat terus lompat ke konklusi. Ustaz Azhar Idrus tu pun manusia jugak. Ada lah salah silap.

Yang gua konpius sekarang ni pasal kes hari ibu haram ni. Si Ustaz Azhar Idrus cakap Hari Ibu ni haram sebab sama dengan hari mother church apa benda entah.

Hari ibu ialah hari Mother Church/Ibu Gereja Kristian. Siapa nak sambut, silakan. Siapa takut rosak akidah, jangan sambut
Amboi sedap je cakap orang rosak akidah sebab nak tunjukkan kita hargai mak ye. Kah kah kah. Pada gua Hari Ibu ni haram kalau lu orang pergi sambut dengan mak lu orang dengan menghadiri parti bogel dekat Bukit Bintang sambil pusing pusing kepala dengar lagu Lady Gaga, ye dia jatuh haram.

Dah la, gua malas nak cakap banyak banyak. Lu orang gaduh la dulu pasal hari Ibu ni haram ke tak untuk kali kelima belas juta. Gua nak pergi ejas ejas kerja sekolah gua sambil bermuruku dulu.


hari ibu haram, hukum sambut hari bu, hukum sambut mother's day, hari ibu tak haram

9 comments:

  1. Yang kes homo sapiens yang suka bagi statement semua benda pun ada kaitan dengan yahudi pun kelakar gak.

    ReplyDelete
  2. nko dah wish "Selamat Hari Ibu" belom dekat mak nko ?

    ReplyDelete
  3. anon sama random name & link dah unavailable ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh .
      tak pasal² aku kena buat akaun google nak kritik post nko ni .

      Delete
  4. woowwooo ... :) salam hormat salam kenal..salam 1 dunia..
    kahkahkah ..

    sebenarnya, kita sambut itu haram tapi hari ibu bukan untuk disambut..setiap hari adalah hari ibu sebab ibu adalah permaisuri hati kita ..syurga kan dibawah tapak kaki ibu..kalau hari2 duk sedihkan ibu, lwan cakap ibu, tiba2 masa hari ibu, buat baik .. itu yg dikira tak elok

    ReplyDelete
    Replies
    1. jap2..ada ka case yg camtu: kalau hari2 duk sedihkan ibu, lawan ckp ibu, tiba2 masa hari ibu buat baik.

      bagi aku la..even ko nak kata tiap2 hari tu hari ibu..apa salahnya kalau satu hari kita up kan dia ke one more lvl happier and buat dia rasa appreciated more than usual day..x salah kan?

      kalau x sambut hari ibu and consider it as x patot..then how bout teacher's day or seangkatan dgn nya? kalau time skola dulu aku rasa byk jugak cikgu yg anti aku..tp time hari guru, cikgu semua ok ja..happy kot rasa dihargai..even time tu ko budak nakal..

      Delete
  5. mak i ckp bukan ko mampu nak bwk mak makan hotel 6 star hari2 . setahun skali jadikle . its just a matter of apreciation , hari2 kite apprciate tapi ape slhnye shari tu kite blanje bnyk sikit utk meraikan dia .. tu je

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...