Pengalaman Gua Puasa III : Ke Sekolah! | downgila

Monday, July 30, 2012

Pengalaman Gua Puasa III : Ke Sekolah!

downgila gamep01nt pengalaman puasa sekolah

Sambungan dari SINI

Pada waktu pagi pula, gua perlu ke sekolah, gua rasa yakin. Member-member semua sibuk saling bertanya. "Hah puasa ke tak..?". Steady je gua. "Puasa.." Budak budak tak puasa biasanya dia down sikit. Banyak diam aje. Dekat sekolah masa tu pantang nampak member terkorek hidung. " Haa..batal puasa..". Nampak member tergigit pensel terus pandai pandai " Abis laa batal puasa ko..". Ada yang lagi bengap, dengar gua terkentut terus "Hah! kentut! Batal puasaaa!". Ada yang naik risau kena batalkan puasa sampai kelahi kelahi..

Yang best masa puasa ni, bila masuk waktu rehat, dah takde nak berlari lari tak tentu hala. Takde dah nak main pegang tiang ke, main ting ting ke. Cuma budak budak India je sibuk main gelongsor bukit.

Gua pulak time rehat biasanya berehat di perpustakaan. Sungguh ilmiah. Sebenarnya bukan berehat sangat. Sepatutnya kat kelas masa tu ada sesi mengaji. Disebabkan mengaji gua bersepah, gua pecut ke perpustakaan. Mana boleh makwe makwe sekelas dengar gua mengaji..Dan yang penting gua tak sanggup kena tarik sekben di bulan Ramadan.

Bersambung..


13 comments:

  1. Time gua kecik lak member gua cakap yg mencarut batal puasa. Sial khurafat.

    ReplyDelete
  2. haha tarik sekben... sampai terangkat otak... mana boleh tahan... puasa plak~

    ReplyDelete
  3. puasa masa kecik mmg seronok tak ingat. siap berendam dalam kolah masa mandi lama-lama. konon macam nak tercabut nyawa sangat dah tu!

    ReplyDelete
  4. haha .
    aku time puase mesti jadi baik .
    tapi bila raye , bole jadi terbalik sekolah aku wat .
    ahahah .

    # the memory remains

    ReplyDelete
    Replies
    1. time raya kau still pergi sekolah? legend

      Delete
    2. bukan nak cakap 'kecik' la kann GP .
      ahahahah !

      Delete
  5. pergh kentot batal pose sakit laaa hahahahha

    ReplyDelete
  6. teringt maen cop tiang ms sekolah dulu...!!! ingtkn aku sorg je main.. =p

    ReplyDelete
  7. hahah kentut batal puasa. . . .
    ;p

    ReplyDelete
  8. time posa masa kecik kecik dulu balik umah mesti buka fridge duduk depan tu. supaya sejuk gilo.

    ReplyDelete
  9. kihkih .lari dr ngaji rupanya. igt kan ulat buku

    ReplyDelete
  10. comey gile budak budak tu!!

    ReplyDelete
  11. Gamaknya skg ni ngaji ko bersepah laie kot, ke dh handai sikit2 dah?....hehehe

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...