Nasi Beriani Bangla | downgila

Friday, July 06, 2012

Nasi Beriani Bangla

bangla downgila nasi beriani

Gua sejak kebelakangan ni memang akan cerita pasal praktikal gua aje lah. Nasib la lu orang.

Jadi ceritanya macam ni tuan tuan. Walaupun abang Ibrahim Mentega (bukan nama sebenar) yang supervise gua ni selalu tengking bangla "Kemak punya bangla" "Oi lancau pegang la tegak tegak" "Oi! korang berborak apa sial?",dia masih boleh dikategorikan sebagai seorang supervisor yang baik. Baru dua hari lepas dia belanja  Pizza. Baik gila. Bangla tempat lain kena macam mana gua tak tau la. Kompem la lebih teruk dan ekstrem.

Disebabkan bader ni baik, bangla bangla pun selalu la buat makan makan untuk kita orang. Ada satu hari ni, gua bosan gila babi dekat site, habis paper gua dah baca dari muka surat depan sampai muka surat belakang sekali, nak pergi tengok bangla buat kerja gua malas. Gila apa duk tengok bangla berus lebihan lebihan konkrit dekat batang besi 40mm tu? dah la panas.

Disebabkan gua licik, gua start motor dan pergi memonteng dekat The Curve, jalan jalan cuci mata. Makwe dekat The Curve ni pulak jenis comel comel belaka, ikut punya ikut itu makwe, dia masuk dalam Tesco Extra bersebelahan dengan The Curve, tiba tiba gua terserempak dengan seorang pekerja bangla gua. Tangan dia penuh dengan plastik bag barang barang dapur. Ah! itu belakang cerita. Gua pun apa lagi panggil la itu bangla dengan nada boss

"Lu apasal tak kerja ni? buat apa dekat ini Tesco?", tanya gua tegas

"Oh boss, sorry boss,saya beli ini barang masak jugaaa, tengah hari ini mahu masak beriani"

"Ni  Ibrahim Mentega tahu tak lu pergi Tesco?"

"Tak tahu boss, bos jangan la bagitau diaaa",nada sedikit merayu.

Mood gua masa tu pula baik, gua lepaskan beliau.dan meneruskan proses usha usha makwe Tesco pula.

****

Dalam pukul 12.30 gitu, datang sorang bangla ke kabin gua, masa tu yang ada dalam kabin tu gua, abang Ibrahim Mentega dan seorang lagi abang. Bangla ni jemput kitorang makan nasik beriyani dekat rumah dia orang. Kita orang bertiga pun apa lagi, sauk saja. Benda free siapa taknak. Gua dah muak juga hari hari makan nasik dengan tempe nak saving duit punya pasal.

Sampai je dekat rumah bangla bangla tu, nasik beriani panas dh tersedia di atas meja. Ayam masak warna kuning (bukan masak lemak) sudah terhidang di dalam bekas besen besar. Gua pun dengan tak baca doa terus sauk la itu nasik beriani panas.

"Fulamak, sedap siot bangla ni masak" ujar gua memuji, nasik dalam pinggan ada lagi sesuap. Dalam hati ada niat nak tambah lagi.

"Memang sedap, kari dia lain rasa dengan kari Melayu, ni mana pakai santan, tapi masakan bangla ni satu je la slek.....", balas abang  Ibrahim Mentega meninggalkan gua tertanya tanya.

"Apa dia?"

"Masakan dia ni, kau makan je bila dah siap, tak payah tengok macam mana diorang masak"

"Eh?"

Serentak dengan itu, keluar seorang bangla tinggi tak pakai baju muka berminyak bawak extra ayam dan menambah ayam tersebut ke dalam besen ayam didepan gua.

"Tambah la lagi bosss". UNCLE SEEKERS POSITIF DADAH JENIS MORFIN

Nakharam, gua saspek dia ni la chef nasik briani dengan gulai ayam ni yang padu dan sendat sampai gua rsa nak tambah lagi ni.

"Ah sakit......", kata gua di dalam hati. Masa tu dalam kepala gua mula la terbayang macam macam. Enth apa la yang bangla duk letak dalam gulai ni.

Gua letak tangan dekat mulut menahan terjeluak. Abang Ibrahim Mentega pandang gua dan senyum "hehe" sambil mencapai nasik tambah.

Notaberiani : Lu pernah rasa nasik beriani bangla? Apa? Tak pernah? Makan nasik beriani Pelita je? Lu memang malang!


26 comments:

  1. hehehe....bedal je lerrrrr

    ReplyDelete
  2. sedap yek peluh bangla? hahahhhhahaha

    ReplyDelete
  3. takut juga kalau kau dah terkene simptom bangla ni

    ReplyDelete
  4. da free, bedal je woi.
    lu jgn tgk dorg masak.hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi sedap oih. ni semua maian fikiran je, pikir positif

      Delete
    2. aku positif je beb. no racism .hahaha
      lagi positif kalau hg belanja aku.haa.cantik

      Delete
    3. hg la blanje aku potato tu

      Delete
  5. dunia penuh dusta .
    kah kah kah !
    tapi itu realiti GP .

    ReplyDelete
  6. aiyyo...xnk makan lah..=='

    ReplyDelete
  7. ada champion kaa hasil titik peluh derang? kehkeh

    ReplyDelete
  8. gua tak peduli..bangla tak bangla janji perut gua kenyang

    nah blog gua : http://jilakabetulv2.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. bau bangla tu penyedap nasi beriani tu!!! hahaahah nasib badan!

    ReplyDelete
  10. hahaha. mcm-mcm dah u makan nie. semua u bedal. kahkahkah.

    ReplyDelete
  11. kalau tngok cara diorg masak memang agak memualkan...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/lulus-dan-8-jam.html

    ReplyDelete
  12. Ntah apalah mat bangla menderam untuk lembut hati lu. :-)

    ReplyDelete
  13. rezeki lu lah. haha..gua tak tauuu..

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...