Perkahwinan Berdarah Eros | downgila

Saturday, June 23, 2012

Perkahwinan Berdarah Eros

majlis pertunangan shila amzah perkahwinan

Gua ada seorang kawan. Perempuan. Nama dia Muhairos. Orang kampung panggil apa gua tak tahu la tapi gua panggil dia Eros. Masa sekolah dulu mula mula gua ingat dia ni cina. Sebab putih betul dia masa tu. Masa gua masuk sekolah tu darjah 3. Gua pelik tanya la mak

"Mak, kat sekolah abang kan, ada orang cina..tapi, ada ke orang cina pakai tudung?"

"Hah kerja sekolah dah siap belum?", jawab mak gua. Apa kaitan pun gua tak tahu.

Lepas tu darjah 6 gua pergi masuk sekolah asrama, jarang jarang dah jumpa si Eros. Sedar sedar haritu dia jemput datang dia kawen. Amboi, terkejut beruk mak. Bagus si Eros ni. Muda muda ni kan masih subur.

Gua pun pergi la kenduri si Eros tadi. Selepas menjamu selera, tunggu la pengantin sselesai borak borak dengan kawan dia. Gua nak pergi cakap "Congratulations" dekat Eros. Lepas ni nak cakap tak boleh dah bini orang. Jarang jarang gua tunggu pengantin ni. Biasanya lepas kenyang, dapat sumi dengan gula gula gua dah calo betei balik rumah pekena sumi bawah kipas tak pakai baju. Tapi sebab Eros kawan gua, stay la sekejap apa salah kan.

Sedang gua berjalan menuju ke pengantin, Hampir lapan tapak.. entah dari mana, gua tersepak batu. Hampir hampir jatuh. Sakit macam cibai. Malu tolak tepi la. Bila gua tengok kaki gua, ada sedikit pendarahan berlaku. Gua amek tisu lap mulut tadi, lap balik darah yang mengalir. Ada la sikit je berdarah.

"Peh...sampai berdarah", monolog sendiri.

Jadi kesimpulannya, kaki gua berdarah semasa perkahwinan Eros. Perkahwinan itu sendiri tak berdarah malah berjalan lancar. Itu je lah ceritanya. Gua dah lambat ni nak balik Kolumpo Isnin start masuk opis, baju mende tak beli lagi ni. Opis tu pun entah celah mana gua tak tahu. Esok la setel.

Notaberdarah : Selamat Pengantin Baru dan moga berbahagia sampai ke tua kepada Eros


18 comments:

  1. Replies
    1. Gua x pasti. esok pekena google map sepam tgk. haha

      Delete
    2. hahaha mana tahu opis lu ngan gua dekat ye dak. hahaha

      Delete
    3. Lu kat mana wes? ntah2 satu ofis. peh! Sebab haritu akak tu cakap ada sorg budak UKM dah start mggu lepas. entah2 lu!!!

      Delete
  2. Hah sakit ler ofis tak tau kat mn lg oi hahahahhahahaha

    ReplyDelete
  3. haha. good luck dah start 'keje' :)

    ReplyDelete
  4. semua cerita psl opis.
    sape nak cerita pasal eros ni?

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. haha tajuk eh? tajuk mesti mau menarik

      Delete
  6. kahwin kat mana eros ni?
    asal aku taktau pun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat rumah dia la. kat bapong tu. kau kenal dia? kawan se-nurse eh?

      Delete
  7. patut nye title "Pendarahan Perkahwinan Eros" .
    hmm .

    ReplyDelete
  8. AdidahZubir26/6/12 3:43 PM

    bila nak final ni lah aku baca blog orang. habis final, aku kawen. jemput datang

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...