Debaran Intern | downgila

Thursday, June 14, 2012

Debaran Intern

downgila internship universiti malaya 2012 pasum

24 haribulan ni gua kena masuk intern dekat company area area sini. Tiba tiba perasaan risau tu menaik pula. Dengan risaunya, gua email akak yang incas dengan intern tu sedas. Email dia gaya macam ni la
Good Morning Miss Neelofa (bukan nama sebenar), saya nak tanya

i) ada tak checklist apa yg saya kena bawa nanti
ii) work attire. Macam baju kemeja and seluar formal sahaja or else?
Akak tu reply,
Just bawa your Uni name tag and original letter from Uni for the training form.
Office attire. But kena ready PPE i.e safety boot , safety helmet untuk kerja di site (if they sent you on that day) dan baju yang sesuai untuk kerja di site.

Lepas tu gua nak pergi carik pakaian apa yang "untuk kerja di site". Baru nak google tiba tiba gua terfikir. Lagi baik kalau gua pekena google akak yang incas ni. Google punya google PAM!! keluar muka. Terkejut gua bahawasanya 'akak' tersebut bukan lah seorang akak. Beliau sudah 'Married' dan ada seorang dua tiga empat anak. Beliau juga nampak gaya macam cikgu cikgu yang garang.

Ya Allah, macam mana kalau dia tiba tiba baca entry ni lepas tu dia buli gua? ARGHH!!! kalau la dia suruh gua pergi site tak apa lagi. Kalau dia suruh gua buat kopi? Teh? Teh O kurang manis? Sirap selasih? Macam mana? Mana gua nak carik selasih masa tu? ARGHH!!!

Macam mana pulak kalau tiba tiba dia suruh gua pergi beli barang dapur dia? Lepas tu kicap pulak nak jenama Kipas Udang, tak mahu yang jenama Jalen ataupun keluaran Felda punya kicap. Macam mana?? ARGHH!!!

Lagi, macam mana pulak kalau dia suruh pergi hantar anak dia sekolah, lepas tu pukul 1 gua kena ambil anak dia dan hantar pulak pergi kelas Mengaji Fardhu Ain pukul 3? ARGHH!!! Anak dia pulak jenis mengarah nak aiskrim itu aiskrim ini. Macam mana?? ARGHH!!!

Tapi bila fikir balik, orang melayu kat bandar sekarang mana hantar anak pergi mengaji dah. Semua duk hantar kelas muzik dan kelas speaking english. Urban la katakan. Oh My English! pula adalah lebih penting dari Oh My Tajwid


18 comments:

  1. kahahahahha ni perli gile gile ni

    ReplyDelete
  2. kahkahkah.kau meng-google dia jadah
    watlek lu.goodluck weh

    ReplyDelete
  3. hahaah .
    siap la lu .
    jgn smpai jd pencacai sudahh .

    ReplyDelete
  4. ok fine! kau buat kan aku lagi berdebar nak intern isnin nieh!! caittt~

    ReplyDelete
  5. hahaha klakor.. ape la ko nih..
    good luck intern..
    btw sume akan start 24 jun ni ke?

    ReplyDelete
  6. rileks. kalau dia kasi tidur rumah, hah. packing baju tidur sekali
    kehkeh

    ReplyDelete
  7. lu trlebih pikir dah ni. haha

    ReplyDelete
  8. Nazri[Art'Deck]Omar15/6/12 4:45 PM

    comment style baru ?
    o.O

    ReplyDelete
  9. haah nak try sikit. kalau x best aku revert balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. confirm nko ase x best , sbb tu skng ni aku nmpk interface comment lame .
      hahaha !

      Delete
    2. haha dia best sebenarnya tp yg conversation ni semua hilang pastu avatar jadik sama semue. kalau dari awal2 aritu aku pkai ok la

      Delete
  10. ko intern kat mana ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mutiara damansara..depan the curve

      Delete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...