Pusat Teknologi Maklumat Universiti Malaya | downgila

Sunday, November 17, 2013

Pusat Teknologi Maklumat Universiti Malaya


Lu orang jangan tak tau internet UM serupa palat sekarang. Yang peliknya, masa internet laju, gua jadi tak ada apa nak buat. Tapi bila nak buat kerja tu lah internet jadi slow sampai nak bukak Google pun amek masa 2 minit. Dalam keadaan fedap serta baran, gua pekena telepon Pusat Teknologi Maklumat UM (PTM) dengan harapan masalah ini dapat lah diselesaikan.

"Selamat pagi kak, saya nak buat laporan wifi kolej lima ni slow sangat-sangat. Nak buat kerja pun jadi payah"

"Ohh..kalau wifi, adik telepon nombor ni..03-79674001"

"Ohh yeke..ok kak, terima kasih."

Gua pun telepon le. Lepas gua telepon, akak dekat situ pulak suruh telepon lagi satu nombor lain. Katanya diorang tak handle bahagian Wifi. Apa yang diorang handle gua tak tahu. mungkin handle bahagian bergosip di opis dan bisnes online menjual shawl dan vitamin palsu di pesbuk.

Lepas dapat nombor, gua pun telepon le. Yang akak nombor 3 tu suruh lagi telepon satu lagi nombor. Katanya PTM bahagian wifi bukan dalam UM pulak, ada dekat luar. Kah kah kah, serupa cilake. Lepas gua telepon, akak no 4 pun angkat.

"Eh bila masa pulak PTM dekat luar dik, bukan bukan. PTM bahagian wifi dekat dalam UM, bla bla bla", akak nombor 4 membebel clear tak clear, dan dia pun turut memberi satu lagi nombor lain untuk gua hubungi. Bila gua tengok elok-elok, nombor yang dia bagi adalah nombor pertama yang gua telepon tadi.

Dah tu agak-agak gua nak telepon siapa ni cibai?

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...