Pusat Teknologi Maklumat Universiti Malaya | downgila

Sunday, November 17, 2013

Pusat Teknologi Maklumat Universiti Malaya


Lu orang jangan tak tau internet UM serupa palat sekarang. Yang peliknya, masa internet laju, gua jadi tak ada apa nak buat. Tapi bila nak buat kerja tu lah internet jadi slow sampai nak bukak Google pun amek masa 2 minit. Dalam keadaan fedap serta baran, gua pekena telepon Pusat Teknologi Maklumat UM (PTM) dengan harapan masalah ini dapat lah diselesaikan.

"Selamat pagi kak, saya nak buat laporan wifi kolej lima ni slow sangat-sangat. Nak buat kerja pun jadi payah"

"Ohh..kalau wifi, adik telepon nombor ni..03-79674001"

"Ohh yeke..ok kak, terima kasih."

Gua pun telepon le. Lepas gua telepon, akak dekat situ pulak suruh telepon lagi satu nombor lain. Katanya diorang tak handle bahagian Wifi. Apa yang diorang handle gua tak tahu. mungkin handle bahagian bergosip di opis dan bisnes online menjual shawl dan vitamin palsu di pesbuk.

Lepas dapat nombor, gua pun telepon le. Yang akak nombor 3 tu suruh lagi telepon satu lagi nombor. Katanya PTM bahagian wifi bukan dalam UM pulak, ada dekat luar. Kah kah kah, serupa cilake. Lepas gua telepon, akak no 4 pun angkat.

"Eh bila masa pulak PTM dekat luar dik, bukan bukan. PTM bahagian wifi dekat dalam UM, bla bla bla", akak nombor 4 membebel clear tak clear, dan dia pun turut memberi satu lagi nombor lain untuk gua hubungi. Bila gua tengok elok-elok, nombor yang dia bagi adalah nombor pertama yang gua telepon tadi.

Dah tu agak-agak gua nak telepon siapa ni cibai?

36 comments:

  1. cuba engko telepon NC je terus cakap makcik ni tak buat kije asik pesebuk je kijenya

    ReplyDelete
  2. hoho template baru bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, puas aku mengedit ni 2 hari lepas

      Delete
  3. dah lama gak rasenya aku tak leh guna wifi um ni..ko ok la diorang main pas2 guna tepon je..aku kene kat pejabat tanah camtu gak..serupa celaka..naik turun naik turun nak jumpa orang, last balik gak kat yg memula..nokharom betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal tak boleh? Bukan ada password pun kan? Sementara tunggu isteri tersayang habis keje kau online le dulu

      Delete
  4. nko tak payah call PTMUM tu .
    nko buat rusuhan ke , chaos ke .
    mungkin dengan cara tu baru dorang sedor .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergh kalau aku buat aku rasa ramai juga yang join sekali. tapi memang net sekarang slow gila kot. blerghhh

      Delete
    2. combo box Arkib dengan search box tu memang tak function ke ?
      susah aku nak baca post² yang lepas .

      p/s : sabar GP .

      Delete
    3. Tak function macam mana? function je. Aku dah test dah.

      Delete
    4. sorry bro .
      browser firefox aku yang problem .
      sebab pakai chrome ok je .
      btw thanks for your concern GP .

      Delete
    5. Eh ha'ah la. Firefox xleh search...Bukan kau je..adoi, aku try fix

      Delete
  5. klo ko report pn bukan ada efek pape aku jamin....kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurang la. report ke x report sama je. tapi kalau report at least aku report eh haghaha

      Delete
    2. Membazir topup je huhu

      Delete
  6. Tak yah telepon. senang cite. buat jahanam minda jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak tepon tak siap le kerje aku

      Delete
    2. kau dah tepon..siap tak gamaknye pakai internet gitu?? hahaha

      Delete
    3. tak jugak. aku tgk movie je hahahahah

      Delete
  7. Hahah. Aku saspek dieorang handle main pass-pass call nie. Kesian "mamat" yang call tu. Heheh.

    ReplyDelete
  8. hahaha kesian.. PTM mmg gtu.. kadang ade yg kat RnD luar tu... naseb ko la..

    ReplyDelete
  9. selamat pagi menjelang siang, salam kenal ^_^

    ReplyDelete
  10. budak mocktrial um haritu pun ada selit jugak pasal wifi um slow. aku terus ingat kau. kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada dgr jugak org cerita pasal yg tu. Aku tak pergi tengok pun mock trial UM, lawak blue, draggy dan bosan. Kalau nak buat lawak blue baik buat cerita blue terus

      Delete
    2. lucah weh mock trial korang. towards the end tu macam krik krik lah sbb too draggy. aku dah lah innocent, blur je. syukurlah uitm punya tak lucah sebegitu.

      Delete
    3. Sebab tu lah aku tak tengok. Aku pernah tengok sekali masa 3rd year. !st and teh last. Aku tak paham kenapa Hanis Zalikha minat sangat mende alah tu. Otak dia pun blue jugak la kot

      Delete
  11. aku dulu pernah buat aduan dekat kolej gak. Tapi, aku xdak ah kol.. aku membebel dekat helpdesk pekenamatah website dia.. aku lupa... then, orang sana kol. Lelaki yang kol. then borak2 dengan dia, dia kata route tempat aku tak dak mungkin kena curi sebab dorang dah letak dulu before sem baru.. dia cakap kena lapor polis n blablabla... pastu dia cakap lagi, nak dapat tu lambat ah... and dia cakap.. dia tarik dulu aduan aku... aku pun iyekan saja.. =___=" kau cuba ah pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah siap pergi ptm yg dekat fac sains tu. xde mnde jadik -__-

      Delete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...