Pengalaman Saya Jailbreak iOS 6 Secara Solo | downgila

Tuesday, February 05, 2013

Pengalaman Saya Jailbreak iOS 6 Secara Solo

Kalau lu orang tak tahu semalam tepat jam 12 malam pihak evad3rs telah melancarkan iOS 6.x jailbreak. Jadi gua sebagai pengguna Apple tegar telah menyahut cabaran menjailbreak-kan iPhone gua.

Jadi mari bersama sama gua ceritakan pengalaman gua menjailbreak-kan henpon ini.

Mula mula lu orang kena la ada iPhone. Tak ada iPhone tak 'smarvo' la sebab iPhone dan segala produk Apple adalah produk paling best gila babi dalam dunia ni. Henpon orang lain semua tak best. Semua cikai. Apple je yang betul. Apple je yang original. Sebab Apple power gila.

Macam gua, gua gunakan iPhone gua yang lama tu. Masa dulu dulu iPhone gua ni jugak adalah Blackberry. Henpon jenis fleksibel boleh bertukar tukar ikut kemahuan gua.

Lepas tu gua GO website INI dan download OS yang dah di jail break. Lepas tu gua backup data gua guna iTunes. Masa ini juga lu orang jangan lupa untuk tutup lock passcode tu. Sebab kadang kadang boleh menjadikan proses tergendala.

Zass zass zass!! tarik gear gear zass lagi dua kali siap la jailbreak. Gua ada sertakan screenshot iPhone gua sebelum dan selepas jailbreak. Apa yang ga nampak, iPhone gua selepas jailbreak:

-Kaler bertukar ke warna biru. Haram jadah magik gila.
-Lampu yang dulu dah pecah sekarang memancar garang.
-Keypad tidak lagi menggelembung seperti perut Syed Ahmad Nazrullah.

downgila how to jailbreak iOS 6 evasi0n tutorial jailbreak iOS6
Sebelum (pandangan atas)

downgila how to jailbreak iOS 6 evasi0n tutorial jailbreak iOS6
Selepas (pandangan atas). Menjadi biru secara magik.

downgila how to jailbreak iOS 6 evasi0n tutorial jailbreak iOS6
Sebelum (lampu iLED pecah)

downgila how to jailbreak iOS 6 evasi0n tutorial jailbreak iOS6
Selepas (lampu iLED kembali pulih dan semakin cerah)

Sekian saja pengalaman gua menjailbreak iPhone kali ini. Ada masa kita jailbreak lagi!


Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...