Solidariti Palestine Kepala Bana | downgila

Wednesday, May 16, 2012

Solidariti Palestine Kepala Bana


Jadik trend pulak dekat FB sekarang, gua tak amek port pun. Tukar la sangat kalau nak tukar. Tunjuk la support lu orang kat Palestine tu. Pandangan gua la, (no offence) kalau lu orang tukar pun tak ada apa jugak yang jadik dekat Palestine tu, sama jugak. Diorang kisah pulak berapa ramai tukar. Diorang entah entah tak tahu pun.

TAPI... gua respek la pandangan siapa siapa yang tukar tu kan. Mesti ada hujah dan sebab masing masing kan. Serius gua respek la kepada yang betul betul nak membantu saudara saudara kat Palestine kan. Semua nak membantu tapi medium nak tolong tak cukup. Kita duit pun tak banyak. Orang orang Islam yang kaya, ada duit kat arab tu pergi beli kelab bola, beli player mahal mahal, takde nak tolong saudara sendiri pun. Kita yang kat sini doa aje lah banyak banyak ok.



TAPI.... bila ada kutu kutu yang tukar jadik gambar Ironman, Son Goku, Mamat Bulu, Kakashi keluar semua kat mana tujuan asal? Tujuan asal nak tolong Palestine. Tapi apa yang gua nampak semua saja nak suka suka dan nak ikut trend. Nak jadik bongok tak payah la terang terang sangat. Entah entah "Solidariti" tu pun tak tahu apa maksud. Otak udang.

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...