Solidariti Palestine Kepala Bana | downgila

Wednesday, May 16, 2012

Solidariti Palestine Kepala Bana


Jadik trend pulak dekat FB sekarang, gua tak amek port pun. Tukar la sangat kalau nak tukar. Tunjuk la support lu orang kat Palestine tu. Pandangan gua la, (no offence) kalau lu orang tukar pun tak ada apa jugak yang jadik dekat Palestine tu, sama jugak. Diorang kisah pulak berapa ramai tukar. Diorang entah entah tak tahu pun.

TAPI... gua respek la pandangan siapa siapa yang tukar tu kan. Mesti ada hujah dan sebab masing masing kan. Serius gua respek la kepada yang betul betul nak membantu saudara saudara kat Palestine kan. Semua nak membantu tapi medium nak tolong tak cukup. Kita duit pun tak banyak. Orang orang Islam yang kaya, ada duit kat arab tu pergi beli kelab bola, beli player mahal mahal, takde nak tolong saudara sendiri pun. Kita yang kat sini doa aje lah banyak banyak ok.



TAPI.... bila ada kutu kutu yang tukar jadik gambar Ironman, Son Goku, Mamat Bulu, Kakashi keluar semua kat mana tujuan asal? Tujuan asal nak tolong Palestine. Tapi apa yang gua nampak semua saja nak suka suka dan nak ikut trend. Nak jadik bongok tak payah la terang terang sangat. Entah entah "Solidariti" tu pun tak tahu apa maksud. Otak udang.

20 comments:

  1. marah nampak bro. haha... kepala bana.. (poker face)

    ReplyDelete
  2. gua tengok lama lama macam menyampah pulak.

    ReplyDelete
  3. avatar gua gambar kartun mcm kat blog gua.tp gua bg baju kaler coklat.
    lalalaaa

    ReplyDelete
  4. Ingat, tanda hampir kiamat adalah apabila umat islam dapat mengambil Baitulmaqdis balik. Kenapa perlu menyampah tgk benda tu? Pahala tu dah cukup sgt ke? Nanti Allah tnya apa sumbangan kamu kpd saudara seislam kat dunia ini nanti, ternganga nak jawap. Sedar2 dirilah sikit. Kau tu 10x lebih hina dari ___ Fikir2 lah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada aku cakap aku mnyampah dgn mnde ni ke? aku cakap aku mnyampah dgn org yg duk tukar gambar naruto tu semua. aiyo. baca kasi habis dulu

      Sumbangan kau apa pulak? "Tukar gambar profile FB saya dengan gambar yang warna coklat tu"...Boleh? Budak sekolah pergi belajar la kasi habis PMR tu dulu.

      Delete
    2. komen paling WIN..nak bodohkan org laen last2 diri sendiri jadi bodoh..hai budak skolah..kasik abes sekolah dulu yer..amek pengalaman ape sumer cukup2..kesian kena kitai ngan abg2 akak2 kt sini kang..hahaha

      Delete
    3. Adik Nurul Izzatie, 'jawab' ye. bukan 'jawap'. Macam mana BM nak dapat A nih?

      Delete
    4. wakakak kan dah kena lagi

      Delete
    5. Adik, cuba baca entri ni betul-betul semula. Lagi-lagi dekat perenggan yang kedua.

      Aku mula-mula ingat nak bash gak tuan tanah kedaung ni sebab tajuk entri dia. Tapi bila baca sampai habes dan fahamkan baru tahu apa maksud sebenar dia.

      Dan aku tengok pun ramai yang hanya ikut trend je semata-mata. Bila ditanya kenapa tukar gambar jadi warna coklat, pandai pulak guna jawapan "support" sebagai jawapan selamat. Tapi kalau betul2 support kenapa guna gambar orang kafir pastu edit bagi jadi warna coklat? Support Palestin tapi pada masa yang sama support produk orang kafir, gitu ke?

      Hehe.. Fahamkan balik ya adik..

      Delete
  5. tajuk kena betul bro. aku mula2 baca tajuk aku dh geram dgn empunya blog. mujur aku baca smpai habis. yup, mereka yg sukahti ubah2 gmbr tu mmg jenis x ambil serius dgn apa yg blaku. sgt sedih dgn mentaliti manusia mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup. diorg buat main2. nak ikut trend. bukan tau pape pun sebenarnye

      Delete
  6. hu3 entri pny tajuk bikin panas, slmt bce sampai habis. kt fb i pun habis semue jd coklat. yg tukar jd gambar kucing pun ada. tah pape

    ReplyDelete
  7. tajuk gempak baru org minat nak baca..nice...

    ReplyDelete
  8. kita buat ape kita rs betul.. yg nk sgt ikut trend tu p sama diorg la.. berdoa tu adalah yg sebaik2nya..

    ReplyDelete
  9. Mentaliti orang yang suka baca tajuk lepas tu terus marah-marah lagi teruk dari orang yang suka ubah-ubah gambar dp tu.. Hahahaha.. You Mad?

    ReplyDelete
  10. aku tukar sebagai tanda sokongan je.
    sebab aku tau aku tak mampu nak kasi mende lain.
    duit? lagi lah jauh.
    at least aku tukar tu mampu kasi aku keinsafan tiap2 kali aku bukak fesbuk.
    :')

    *tapi tak boleh pulak cakap orang yang tak tukar DP tuh tak menyokong kan? hati manusia kita tak boleh jangka. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah. aku cakap x kesah yg tukar, jgn pegi tukar gambar naruto bagai kat mana dia punya Palestine kat situ? ye dok?

      Delete
  11. semua ada hujah masing2 , depends on niat dgn cara. nak kata salah tak betul tak . tp aku still kat side anda gp . I still didnt see the point where tukar dp utk support palestine . btw budak PMR tu lawak . hahaha

    ReplyDelete
  12. Gua pun perasan gak kat efbi memang banyak aa gambar kaler2 coklat bagai. Yup, even ada ironman, songoku dan kakashi juga. Btw, siapa sebelah songoku itu? hang tuah kah? :O

    psst : Nak tukar DP or tak tukar, takde kaitan dengan sapot atau x sapot. Depends on niat masing2. Kalau yg tukar pun, belum tentu lagi dieorang sapot. Kalau tanya kenapa tukar, kompem fikir dua tiga belas kali nak jawab. Huhu~ betol tak Ajewan? heheh.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...