Malam Penghargaan Dayasari (MPD) 2012 | downgila

Monday, May 07, 2012

Malam Penghargaan Dayasari (MPD) 2012

downgila Malam Penghargaan Dayasari 2012 MPD afif fadhuli shukri azri

Hari Sabtu haritu ada kolej gua punya Makan Besar. Orang sini panggil malam penghargaan Dayasari (MPD). Ni tahun ketiga la gua join bermakna tahun terakhir buat Afif Fadhuli dan kawan kawan yang tahun akhir.

Macam biasa la makan makan mesti la kena pakai lawa. Tapi dalam tiga tahun MPD ni, apa yang gua dapat perhatikan ialah ramai gila makwe pakai meriah. Kiranya tema tahun ni bagus la kan senang nak carik baju. Gua rilek aje pakai baju warna ungu dengan seluar slek licin persis seorang pegawai bank. Ini adalah sebab gua tak berapa nak minat ikut tema ni. Tak ada kelainan la.

Bila gua 'observe' dan duk perati, jenis tudung yang gua nampak semakin berleluasa adalah tudung belit belit. Apa nama tudung ni gua tak tahu. Cuma ada satu dua makwe yang masih memakai tudung bawal. Tu belum campur aksesori kat tudung, ada yang siap lekat layang layang dekat kepala. Tapi takpa, semua nampak comel dan masih menutup aurat. Yang tak comel pun gua cakap la comel juga nak jaga hati. Tahniah gua ucapkan.

Tapi setiap mende mesti lah ada kelebihan dan kekurangan kan. Pada gua, kelebihan MPD tahun ini adalah

1)  Makanan sedap

2) Meja gua semua jenis bagus tak berebut lauk

3) Frank menang lagi pakaian terbaik, ni adalah perkara yang gua sudah jangka dan tiap tiap tahun terjadi.

4) Persembahan multimedia best.

5) Sistem audio best

6) Tema yang sesuai

7) MC malam tu suara sedap, lagi2 makwe yang baca berita tu.

Okay, yang boleh diperbaik adalah

1) MC kenapa tak pair? MC dah best. Tapi perempuan dengan perempuan tak sedap sangat tengok. Kalau pair laki dengan perempuan macam ok sikit. Bila laki dengan laki mula la MC jadi naik syeikh dan cakap macam dah nak menjerit. Kah kah kah

2) Artis dia tak participate. Legar legar area stage buat apa. Penyelia tu bukan reti menyayi pun. Diorang reti sign sign borang aje. Mai la meja gua. Aiyo. Tapi suara dia padu la.

3) Kalau ada bajet lebih ajak la 2 orang artis. Kah kah kah senang aje gua cakap

4) Palapes punya intro tu macam tak masuk la dengan tema. Tema "Live, Laugh, Music" "Love, Life, Music". Bila Palapes duk menjerit, lompat macam tu atas stage, dah lari tema la, tak nampak apa yang love lagi kat situ. Dah macam "Jump, Scream, Kill all The Monkeys".

Yang gua tau memang tak boleh dielak dan tak ada kaitan sangat dalam post mortem tapi gua tak berapa puas hati dan nak cakap jugak adalah

1) Makwe usherer yang berdiri depan gua dengan Afif Fadhuli tu apa cerita? Tayang punggung depan gua dari awal start sampai habis, sampai gua tak nampak stage.

2) Stage kecik gila.

3) Masa tarian tengah perform, penuh depan gua dengan abang abang yang jaga makanan, gua nak tengok tarian. Ketepi lah sikit.

4) Lain kali letak Encik Saufi Palapes tu jauh sikit la, letak kat tepi pintu ke kat mana, kalau dapat usahakan letak dia belakang stage pun padu juga. Asal orang jerit sikit nak toleh belakang. Nak senyap balik rumah tengok Al Kulliah la. Lubuk.

Akhir sekali, tahniah kepada semua AJK yang terlibat yang berjaya menjayakan MPD tahun ini dengan jayanya. Good Job. Cuma ingat la pesan gua yang nombor 4 tu.





14 comments:

  1. lol palap memang spoil. setuju

    ReplyDelete
  2. chace crwaford tu awk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan. chace crawford tu chace crawford la

      Delete
  3. da mcm band da gmbar dkat atas tu..:P

    ReplyDelete
  4. HAHAHHA... Jump scream and kill all the monkeys? HAHAHAHAHAHAHAHAHA... ok..sumpah kelakar.. :P

    btw, thanks.. at least tahu lah jugak apa komen org lain.. :)

    ReplyDelete
  5. btw, tema tu 'love, life, music' HAHA :P

    ReplyDelete
  6. bro, poster tu gempak. pasang kat 5th la GP hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. poster tu gempak ke? sebab ada aku kot

      Delete
    2. wekks XD

      Delete
    3. cehhhhh. ptuiiiii hahahaha wekks

      Delete
  7. hahah kacak juga kawan2 lu.
    klo kolej gua mcm sial buat ala ala prom nite.
    ok,gua dpt bayang kan tudung belit2 maksud lu tu -.-

    ReplyDelete
  8. gua nak pukul yang tengah2 tu boleh tak? gua tak tahu mana yg tengah2. tapi yang penting gua nak larung yang tengah tu.

    retis sangat! kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. peh nampak sgt lu jeles abg zam! kakakaka

      Delete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...