Design Logo Untuk Kawan Lama | downgila

Thursday, December 01, 2011

Design Logo Untuk Kawan Lama



Kadang kadang bila gua tak tahu nak buat apa sedangkan report lab berlambak lambak gua kena setelkan, gua suka mendesign logo. Haritu Bangi ada mintak design logo ragbi kolej dia. Gua ada la cuba cuba nak design. Ramai yang mengambil remeh hal hal design logo ni. Ramai yang menyangka bahawa design logo adalah kerja mudah dan boleh dibuat oleh orang banyak.

Walhal sebenarnya proses pembuatan logo adalah sangat rumit kerana ia memerlukan kreativiti yang tinggi dan kajian yang banyak. Logo perlulah padat, ringkas, sendat dan paling penting, dalam logo yang ringkas, mesej yang hendak disampaikan mestilah sampai. Kalau tak sampai, bukan lah logo. Ia lebih sesuai dipanggil sampah ataupun pembaziran masa.

Jadi, didalam mendesign logo kelab atau sesuatu pasukan, logo tersebut perlulah nampak garang dan ganas, Tersilap langkah mendesign logo akan menyebabkan sesuatu pasukan dicemuh, gulung tikar dan tak reti reti nak maju. Jadi apa yang gua nak sampaikan adalah, penghasilan logo mestilah diserahkan kepada mereka yang ahli.

Dibawah adalah logo yang gua sediakan untuk kelab Ragbi Kolej Bangi, dengan sedikit pengaruh Pop-Punk dan "tagline" yang sesuai, gua berjaya menyiapkan logo yang ditempah Bangi. Gua berharap dengan kewujudan logo yang garang ini, pasukan ragbi kolej Bangi akan menempah nama di arena sukan Malaysia. Selamat Maju Jaya!
*
*
*
*
*
*
*
BAWAH LAGI
*
*
*
*
*
*
*
BAWAH LAGI
*
*
*
*
*
*
*
BAWAH LAGI
*
*
*
*
*
*
*
BAWAH LAGI
*
*
*
*
*
*
*
*


Kann???

6 comments:

  1. Dengan terhasilnya logo tersebut. Guwa yakin akan meningkatlah testosterone dikalangan pemain serta menaikkan mutu permainan dan sekaligus melonjak dan mengangkat kelab di mata dunia.
    Well done guwa ucapkan kepada pencipta logo tersebut. Kah3.

    ReplyDelete
  2. ini merupakan logo termasyur dijaman ini
    garang gila logo yg lu hasilkan. abang kagum!

    ReplyDelete
  3. oh mestilah bertambah hebat team tu sebab aku nampak sipi-sipi lubang hidung kau dalam logo tu .

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...