Pengalaman Cemas Saya Mencuri Motor | downgila

Tuesday, December 11, 2012

Pengalaman Cemas Saya Mencuri Motor

downgila mencurik curi motor sparepart

Tadi masa gua singgah kolej 12 untuk mencari air tin seringgit Revive tu, gua parking motor depan kolej 12 tu sekejap. Helmet pun tak tanggal. Sekali tengok air Revive semua dah habis. Bukan air Revive je, segala pepsi, teh krisantimum, pun semua habis. Selamat tak ada sirap selasih. Kalau ada, mesti habis juga. Ramai rupanya budak UM ni yang haus. Gua jadi kecewa.

Dengan lemah longlai gua berjalan ke motor. Lepas gua duduk atas motor, gua cuba untuk memasukkan kunci ketempat kunci. Apa degil kunci ni tak boleh masuk. Tiba tiba gua dengar ada seorang makwe menjerit.

"Eh! awak nak buat apa! Tu motor saya!! Motor saya!!!", sambil menunding jari kearah gua.

Gua jadi bingung serta gelabah. Tapi walau gelabah gua tetap maintain 'swag'. Makwe tersebut meluru ke arah gua menjadikan perasaan gelabah terus naik ke gear 4. Gua angkat tangan macam "saya tak bersalah saya tak bersalah". Alah.... yang macam orang jahat selalu buat dalam Gerak Khas tu bila A. Galak tuju pistol kat diorang tu.

"Awak nak buat apa dengan motor saya ni??", tanya makwe tersebut.

Gua terus pekena jeling motor tu secara konsisten. Setan. Gua salah motor. Motor makwe ni pun Kriss juga. Warna pun sama hitam.

"Lah salah motor kak. Maaf la yek..", sambil bergerak ke motor gua disebelah motor makwe tersebut.

Celaka malu satu hal. Dituduh orang jahat satu hal. Makwe tu pun satu. Tak payah la jerit jerit, dia nampak muka gua ni jahat sangat ke? Kah kah kah. Selamat makwe. Kalau lelaki dah lama gua 'apply' penerajang kat perut.

Sekian saje pengalaman cemas saya mencuri motor kali ini.

28 comments:

  1. Ye ke penerajang kat perut? ker ko akan terkencing kat situ. Heheh. Tu la, lenkali helmet kasi tanggal okay. Kah3. xD

    ReplyDelete
  2. maling ! maling !
    aeh , salah .
    hoho !

    ReplyDelete
  3. lain kali pkai motor yamaha 100 keh3

    ReplyDelete
  4. pernah tersalah motor siap boleh bw separuh jln. bila rasa lain macam baru tgk plat. rupanya motor org lain.
    motor ex5 sama warna. yg pelik kunci boleh buka. patut masa nak buka agak susah.
    nasib x terkantoi mcm bro.
    pergi perking blk. dan ambil motor sendiri. adus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. peh muat kunci tu mmg rare. lain kali pekena dulu g i-City baru balik

      Delete
  5. haha..aku pernah kena macam ni jugak dulu..tak bukak helmet gak. haha..paling teruk, awek gemok plakk..adehh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. peh tak ad luck la tu. better luck nex time

      Delete
  6. Kalau laki bukan lu yang 'apply' penerajang, lu yang kena tibai masa tu jugak. Haha.. Malu siot..

    ReplyDelete
  7. budak engine11/12/12 2:10 PM

    fuh cemas gile

    ReplyDelete
  8. abih tu makwe tu lawa tak hehe

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. tahniah la. rempit untuk pembangunan negara. haha

      Delete
  10. Senak aku baca ni...huahahahahahhahahahahahahaha.

    ReplyDelete
  11. Itu la , lain kali kalau dah dia kata pencuri tu apa lagi , terus jerr curi moto dia.. Dah nak sangat kan. Amik la.. Huhu.. xD

    ReplyDelete
  12. apsal x mintak no tel skali..hehe

    ReplyDelete
  13. hahaha..kalau kena moto aku, dari jauh aku baling peti ais kosong kolej 12 tu kat kepala ko, tak de nak jerit dah..haha..btw, nice stori

    ReplyDelete
  14. hehe..pengalaman n pengajaran..nasib baik kriss sama kriss..bukn kriss dgn ninja..hehe..

    ReplyDelete
  15. tu perkara besa jer sy pun pernah termasuk kunci ke motor lain nasib tak de org nmpak jer kalau tak malu abeh gua caye pasti diluar sana ramai pun penah gak wat mcam tuh...tapi pastikan jgn kena belasah udahlah....

    ReplyDelete
  16. hish.. ramai tak orang tengok?
    Ntah-ntah free jer kena label "pencuri motor tak jadi sebab kena marah dengan pompuan".. hahahah

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...