Makcik Dewan Makan Yang Notty | downgila

Tuesday, December 25, 2012

Makcik Dewan Makan Yang Notty

Pukul 5.45 petang. Gua mula bersiap siap nak pergi berjogging. Tapi sebelum jogging nasik kena tapau la dulu. Kalau tak kebulur la malam nanti. Jadi gua bergegas dengan penuh konsisten dan tomakninah ke dewan makan.

Sebelum gua turun tangga gua sempat tengok cermin dekat tangga tu. Kacak juga gua ni. Kah kah kah.

Okay sambung...

Sampai dewan makan, gua tengok lauk hari ni sedap. Ayam masak merah dengan sayur bayam. Yang peliknya, gua lagi selera tengok bayam tu dari ayam. Mungkin betul la khabar angin yang gua ni keturunan dari China. Suka makan sayur.

Masa isi lauk tu, dengan senyuman manis dan suara yang lembut, gua minta makcik tu letak bayam lebih sikit.

"Makcik, kasi sayur lebih sikit boleh tak?"

Makcik tu terus ambik banyak la jugak sayur bayam dan cuba meletakkan sayur tersebut didalam bekas.

"Ish. Kecik pulak lubang dia. Tak muat dah", makcik tu kabor ke gua.

Lepas tu tiba tiba dia gelak kuat gila.

????????????

shock man face downgila

6 comments:

  1. MILS! Makcik, I like sayur!

    ReplyDelete
  2. Hahah. Tak muat eh? masih 'baru' kott. Slow-slow aa. ;P

    ReplyDelete
  3. "yelah, azwan mat datar memang kacak" kata cermin dengan nada menyampah tahap nak pecahkan diri sendiri

    ReplyDelete
  4. Tak pasal-pasal makcik dewan makan yang kena. Haha.. Mungkin makcik dewan makan ada kene mengena dengan kumpulan balas yang otak kuning tu.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...