Membeli Tiket | downgila

Tuesday, October 08, 2013

Membeli Tiket

Semalam gua ke Pekeliling untuk membeli tiket balik raya haji. Sampai sampai kaunter gua terus order tiket hari Sabtu nak balik ke Lipis. Lepas bader tiket tu serahkan tiket, gua hulur la RM14.60 harga biasa balik ke Lipis. Lepas dah "Terima kasih bang", gua terus bergegas untuk ke makan. Perut dah berbunyi. Last makan tadi pukul 11 pagi. Ni dah pukul 9 malam.

Tiba tiba bader tiket tu jerit

"Bro!! Sekejap!"

Gua jadi macam terkejut la. Duit gua ekstra ke? Ada baki ke? Salah kasi duit rupiah ke?

"Tak cukup 2 ringgit ni, ni baru 14 ringgit", jelas bader tersebut.

Senyum gua dah jadi lain. Gua terus pandang bader tadi dengan pandangan tajam dan rupanya tiket bas balik ke Lipis sekarang dah naik harga jadi RM 16.20. Menteri pukimak mana yang cakap minyak naik, harga barang tak naik tu memang bodoh semata-mata. Jenis masa jadi bendahari rumah sukan songlap duit member. Kecik-kecik taknak mampos, besar besar menyusahkan rakyat. Faking.

Notatiket: Lepas gua hulur bader tu lagi RM2, bader tu sempat ceramah politik dekat gua. Gua mampu angguk angguk ayam je. Kandungan dia sama je dengan entri gua yang haritu. Gua syak bader ni baca blog gua jugak lah sebab lepas tu dia ada senyum-senyum sinikal. Kah kah kah. Eh gua tengah marah mana boleh gelak. 

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...