Membeli Tiket | downgila

Tuesday, October 08, 2013

Membeli Tiket

Semalam gua ke Pekeliling untuk membeli tiket balik raya haji. Sampai sampai kaunter gua terus order tiket hari Sabtu nak balik ke Lipis. Lepas bader tiket tu serahkan tiket, gua hulur la RM14.60 harga biasa balik ke Lipis. Lepas dah "Terima kasih bang", gua terus bergegas untuk ke makan. Perut dah berbunyi. Last makan tadi pukul 11 pagi. Ni dah pukul 9 malam.

Tiba tiba bader tiket tu jerit

"Bro!! Sekejap!"

Gua jadi macam terkejut la. Duit gua ekstra ke? Ada baki ke? Salah kasi duit rupiah ke?

"Tak cukup 2 ringgit ni, ni baru 14 ringgit", jelas bader tersebut.

Senyum gua dah jadi lain. Gua terus pandang bader tadi dengan pandangan tajam dan rupanya tiket bas balik ke Lipis sekarang dah naik harga jadi RM 16.20. Menteri pukimak mana yang cakap minyak naik, harga barang tak naik tu memang bodoh semata-mata. Jenis masa jadi bendahari rumah sukan songlap duit member. Kecik-kecik taknak mampos, besar besar menyusahkan rakyat. Faking.

Notatiket: Lepas gua hulur bader tu lagi RM2, bader tu sempat ceramah politik dekat gua. Gua mampu angguk angguk ayam je. Kandungan dia sama je dengan entri gua yang haritu. Gua syak bader ni baca blog gua jugak lah sebab lepas tu dia ada senyum-senyum sinikal. Kah kah kah. Eh gua tengah marah mana boleh gelak. 

15 comments:

  1. menteri dah satu nokharom pnye perangai..dah tu ada plak macai yang bleh sokong tu memang aku tak paham..nak cakap dia anak menteri tu tak jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama pun macai. gila la semalam teh o pun dah naik harga. haram jadah sunggohhh

      Delete
  2. haha..sabar beb. sabar..lu kena sabar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minyak naik 20 sen, tiket naik 2 ringgit mmg susah nak sabar weh haha

      Delete
  3. Patut la cabut je lari masa brader tu panggil. Tak pun lu buat tak dengar je.

    ReplyDelete
  4. Kenapa ada RM0.20 kat belakang tu? adakah kerana harga minyak naik RM0.20? hurm.

    ReplyDelete
  5. memang tak lah minyak naik barang nak stay ja

    ReplyDelete
  6. bawak balik sambal hitam untuk aku.. sebab aku x balik raya..Mohon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh tak balik raya? apasal? sedih terok

      Delete
    2. Submission projek betul2 lepas raya haji. Nak cari tiket nak pergi satu hal. Nak balik satu hal. hahaha so terpaksa korban. Dah macam yatim piatu plak aku rasa.

      Delete
    3. ayah kau kat mekah kan. ok la tu

      Delete
  7. hebatnya blog nie. penjual tiket pun baca. hihi

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...