Badlishah Hanafi | downgila

Thursday, October 24, 2013

Badlishah Hanafi



Ya. Inilah Badlishah Hanafi, laptop gua yang telah banyak berjasa. Dulu gua pernah buat entry pasal laptop ni. Go SINI. Setelah bertahun-tahun setia dengan gua segala macam video edit, edit poster, gambar itu ini, laptop ini masih berhempas pulas bersama gua tak kira siang, malam, hujan, panas mahupun bersalji.

Baru baru ni, lepas gua tukar kipas laptop ni, gua perasan bunyik dia semakin ke pukimak. Kadang kadang tu nak tidor pun payah. Rasa macam ada sesuatu yang ingin menyerang gua. Gua jadi takut juga, dah la tidor tak baca doa. Bila terjaga, tengok tengok tak ada siapa siapa pun nak datang menyerang, laptop gua rupanya yang berbunyik macam setan.

Tak apa lah. Tunggu gua all-out kasi habis belajar, lepas tu terus shoot Low Yat angkat 'Kompiter Madu'.

Notakompiter: Kompiter madu adalah Ibu segala kompiter, RAM saja dah 65gig. Kompiter peringkat tertinggi, King Of Kompiter, sejenis kompiter yang boleh menyebabkan senyuman madu terukir di bibir.

19 comments:

  1. Sadis, dibogelkan begitu rupa. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku xbuat macam tu, pendek lah nyawa beliau hahahah

      Delete
  2. Kalau rasa Fan tak berubah-rubah dia punya speed, Kau kena wiring direct power HFS FAN tu, tapi selalu memang akan bunyi kuat fan tu dan bateri laptop akan cepat habis, biasa kalau potong wayar kuning(wayar ni biasanya adalah wayar control speed)Fan masih tak boleh full speed utk 4530 atau 4520 (utk v3000 boleh rasanya) kena wiring +ve dan -ve 5v tu ke ground dan contack +ve 5v di motherboard-kena ada basic electronic sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ak soh kau modify kipas tu supaye die bpusing full speed setiap mase....potong wayar kuning

      Delete
  3. kompiter madu!!!! xdddd

    ReplyDelete
  4. tahan sikit lagi bro....lepastu angkat alienware satu le

    ReplyDelete
  5. mcm bunyik laptop aku jer mendaa~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laptop kau pun jet pejuang la

      Delete
    2. kah8 ape ke kotor celaka sangat laptop kau?!

      Delete
    3. Biasalah..awal2 dulu semangat gila bersihkan. Ni dah hujung2 nyawa laptop malas dah nak clean bagai

      Delete
  6. serius macam bunyi jet pejuang.

    ReplyDelete
  7. Nazak bebenor

    ReplyDelete
  8. boleh aku tahu kompiter madu tu hape ?
    maaf lah aku buta IT sikit .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahha kan keee aku dah explain tuuuu

      Delete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...