Kafe Baru Fakulti Saya | downgila

Thursday, November 01, 2012

Kafe Baru Fakulti Saya

nasi lemak malaysia fatty rice

Gua ingat nak buat meeting ringkas la bersama dekan nak tanya kenapa tender kafe fakulti gua yang lama tu tak sambung kontrak dia. Kafe baru ni memang bikin panas.

Macam mana tak panas, perkiraan harga dia tak konsisten langsung. Sekejap harga ni sekejap harga tu. Kalau makin murah ye lah gua boleh senyum. Dah kalau tetiba mencanak naik harga? Nak bayar pakai apa? Kertas kajang?

Makwe kedai makan ni lagi satu hal. Makwe kafe lama muka pun senyum 24 jam pastu pakai tudung.. Tak payah risau masakan ada terselit rambut entah dari mana. Yang baru ni pulak semua pakat pakat pkai skarf aje. Muka dah la berdebu. Mekap tak payah lah tebal sangat. Tapi kalau senyum aje takpe. Ni muka masam setiap masa. Bila suruh kira malas nak mampus. Jenis dah tua pun nak kena bersuruh.

Benda tu sama naik dengan hal nasi lemak. 2 Minggu lepas nasi lemak kedai makan tu RM1.50. Lepas tu ada sekali gua makan tiba-tiba dia naik jadi RM2.00. Pagi tadi, gua makan nasi lemak. Siap makan gua nak bayar, kiraannya dah jadi lain. Sekali telur, gua kena keluar RM2.30.

"Ko kira macam mana ni? Nasi lemak berapa harga?" gua tanya.

"RM1.50..." makwe tu jawab.

Nyaris nyaris juga gua nak bayar pakai paranawei.

16 comments:

  1. bab kira belit-belit ni aku xsuka juga. hari ni lain esok lain.

    beb xnak try ke awek tuhhh hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. xnak aku. takut tgk muka mekap patblas inci

      Delete
  2. jangan makan situ weh.
    boikot!

    ReplyDelete
  3. Kalau tiap kali makan lain harga memang dah parah dah tu.. Ko sebut je awek2 tu... Baru tau ko tengah downgila tu.

    ReplyDelete
  4. LOL. Kira murah la tu dari nasi putih lauk ayam goreng ngan bayam tumis air harga rm8.00. lulz

    ReplyDelete
    Replies
    1. peh kat mana tu oi? Dubai?

      Delete
    2. Dubai menda.! kat area pekeliling tu ha! tempat praktikal aku dlu. bahahaha paling unik ah harga~

      Delete
  5. haha. ni marah pasal makwe la ni ye. kalau makwe putih tu tak jadi marah da

    ReplyDelete
  6. pelik gila tiap kali tukar harga. cakap je la kat makcik yg kira tu. senang.

    ReplyDelete
  7. Buka baju, protes ramai2 kat depan kafe tu.

    ReplyDelete
  8. ayuh la pegi cafe tender lama... kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada jugak aku pergi haritu. seberang jalan je pun

      Delete
  9. biasalah tu. lu makan cendol ajelah. singgit aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peh makan cendol pagi pagi keracunan makanan la aku

      Delete
  10. come on! bukak la sikit paranawe

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...