3.58 Pagi | downgila

Friday, March 14, 2014

3.58 Pagi

malaysia smog hazardous kuala lumpur jerebu

Sejak kebelakangan ini, gua lebih senang menulis di waktu pagi. Waktu pagi yang mana orang-orangnya sedang tidur. Kalau yang baik-baik boleh jadi sedang sembahyang. Tapi rata-ratanya sedang tidur. Yang kerja kerajaan tidur. Yang kerja swasta tidur. Yang laki-laki metroseksual tidur. Yang perempuan moderen megah menuntut kebebasan dan hak-hak serta keadilan kaum wanita pun letih lalu tidur. Dan yang jahanam pun barangkali sedang bersiap-siap untuk tidur sekarang ini.

Kalau ada yang belum tidur pun, mungkin mereka sedang mengikut kehendak peraturan pekerjaan masing-masing. Jarang-jarang ada orang yang berkeinginan untuk bekerja di kala semua orang sedang nyenyak tidur. Dan tiba-tiba muncul gua. Yang tak dapat tidur daripada tadi sebab lemas jerebu teruk. Daripada bilik gua ni, menara TM hilang secara magik. Gua pun kena la tutup tingkap rapat. Bilik jadi panas, tidur pun berpeluh sepeti lembu.

Gua harap yang baik-baik bangun sembahyang tu doa-doa lah moga hujan turun besok pagi.

10 comments:

  1. aku syak bomoh mh370 dah hilangkan bangunan TM tu la..

    ko tak perform ke kat gigs kolej 12 tu gp?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah tak lah. Aku x sampai la tahap tu kot nak perform situ.

      Delete
    2. kalau ko perform aku dtg..nak sain..kehkehkeh..

      Delete
  2. kau kalau terbangun, elok ha tahajud teruih

    ReplyDelete
  3. Hahaha.. jumpa tak menara TM tu hari ni?

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah sudah hujan.... pagi2 best kalau bertahajud...

    ReplyDelete
  5. tak boleh tidur, sila kira kambing.

    ReplyDelete
  6. boleh kalau nko tidor nak bukak tingkap .
    make sure tidor pakai mask .
    kah kah kah !

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...