Future Music Festival Asia | downgila

Tuesday, March 18, 2014

Future Music Festival Asia

Gua tak ada nak cakap apa pun pasal yang mati overdose dadah tu semua. Overdose dadah ni berlambak je dekat bawah jambatan Masjid Jamek sana. Bukan dekat konsert ni je yang mati. Tapi apa yang gua tertarik adalah jenis 'muzik' yang diorang bawak. Armin Van Buuren, Deadmau5 dan berbagai lagi pemuzik bukan bumiputera.

Kalau kerajaan terus-menerus memberi kebenaran untuk pembuat bising ni semua menjalankan konsert diorang, macam mana dengan nasib pemuzik bumiputera seperti Bangpes dan Wings? Diorang nak perform dekat mana?

Pada gua lagu-lagu dekat FMFA ni tak layak dikategorikan sebagai muzik pun. Apa yang gua dengar adalah "dum dum dum dum dum eokk eokk eokk keikk keeikk keikk dumm dumm dummm dummchis dummchiss dummchiss". Apa kes sial? Apa yang 'future' nye? Gua tak nampak satu alat muzik pun dekat atas stage tu. Nak cakap pasal muzik, kutu-kutu FMFA ni mesti tak pernah dengar Sigur Rós kan? Apasal teruk sangat 'taste' lu orang ni? Banyak sangat makan cekelat udang?


9 comments:

  1. Banyak makan otak udang hado lah!! biasalah x urban lah x dgr bunyik lagu mcm disko kelaut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena ajar diorang dengar Gojira ni. Baru urban

      Delete
  2. headbanging ! kamon . hakhakhak . jom g gig ngan aku ,wan :D

    eh asal sweet sgt video tu . hemm

    ReplyDelete
  3. pehh .
    bila otai dunia musique berbunyi jangan dilawan , kang ada makan penampor buaya .
    ahahahah !

    dah ada instagram ehh .
    guna sematpon lettew .

    ReplyDelete
  4. ada budak alam shah kena buang sebab fly pergi fmfa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mende alah FMFA tu xde age restriction ke?

      Delete
    2. Xdelah, tapi dia tinggal satu kes jer lagi, out. dia fly, kantoi, dahlah kantoi, pergi fmfa, memang kena buang ah. Mampus lah deme, yang penting aku fly tak kantoi. Hahahaha

      Delete
    3. korang fly kemana siot? Dulu masa sekolah kat KL ada la tempat nk fly sebab tgh2 KL. Ni kat putrajaya nak kemana2 pun jauh. Tak berbaloi je kantoi

      Delete
    4. Disebabkan lu dah ASAS. gua cerita lah. first, kita panjat pagar, lepas tu pergi tunggu belakang tnb, luar tnb tu. tunggu teksi. lepas tu kita naik teksi pergi Alamanda supaya tak kantoi. tu pun tgk late night movie. kalau tak pergi alamanda, kita pergi Domain dekat cyberjaya, ada kedai game 24 jam, ada mamak boleh shisha lu. and benda paling best, ada rumah pelacuran. tapi biasa budak alam shah tak pergi situ, rela layan separa lelaki dekat sekolah. balik, panjat balik masuk sekolah masuk blok tidur. dengan harapan x kantoi dgn senior or warden. kalau tak naya doh. tu jer lah citer gua.

      Delete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...