Future Music Festival Asia | downgila

Tuesday, March 18, 2014

Future Music Festival Asia

Gua tak ada nak cakap apa pun pasal yang mati overdose dadah tu semua. Overdose dadah ni berlambak je dekat bawah jambatan Masjid Jamek sana. Bukan dekat konsert ni je yang mati. Tapi apa yang gua tertarik adalah jenis 'muzik' yang diorang bawak. Armin Van Buuren, Deadmau5 dan berbagai lagi pemuzik bukan bumiputera.

Kalau kerajaan terus-menerus memberi kebenaran untuk pembuat bising ni semua menjalankan konsert diorang, macam mana dengan nasib pemuzik bumiputera seperti Bangpes dan Wings? Diorang nak perform dekat mana?

Pada gua lagu-lagu dekat FMFA ni tak layak dikategorikan sebagai muzik pun. Apa yang gua dengar adalah "dum dum dum dum dum eokk eokk eokk keikk keeikk keikk dumm dumm dummm dummchis dummchiss dummchiss". Apa kes sial? Apa yang 'future' nye? Gua tak nampak satu alat muzik pun dekat atas stage tu. Nak cakap pasal muzik, kutu-kutu FMFA ni mesti tak pernah dengar Sigur Rós kan? Apasal teruk sangat 'taste' lu orang ni? Banyak sangat makan cekelat udang?


Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...