Mencari Gitar | downgila

Saturday, December 14, 2013

Mencari Gitar

6 Disember lepas, gua akhirnya dengan berat hati melepaskan gitar lejen gua untuk dijual kepada sorang bader ni. Asal Triang tapi duduk Johor. Jadi sekarang gua tak ada gitar dah. Dah 2 3 hari juga gua keluar nak mencari gitar baru. Tapi kedai area KL ni mahal macam gampang gitar. Semua nak makap lebih. Tapi lama-lama pusing gua jumpa jugak satu gitar yang gua berkenan. Tapi bila gua pikir balik, macam menyesal pun ada gua jual sebab gitar tu berjasa sungguh sepanjang khidmat beliau sebagai sebijik gitar.

Sejarah perjalanan
Gua beli bulan 9 tahun 2011, (laporan lanjut disini). Last punya Ibanez V70ECE model dekat kedai dekat Sungei Wang tu. Gitar model ni sekarang dah tak ada lagi dibuat oleh Ibanez.

Pencapaian
Berjaya gua record beberapa lagu guna gitar ni. Tempat Ketiga Karnival Teater UM 2013, Teater Tat Nenas. Juara Festival Akustik Dayasari walaupun sound system serupa anjing malam tu. Dipinjamkan kepada member gua yang perform bersama Ainan Tasneem depan Sultan (berjaya memecah tradisi yang sebelum ini didominasi gitar-gitar karen), strings gua pun Ainan Tasneem yang 'sponsor'. Kah kah kah. Lepas tu ada la lagi tapi gua malas nak cerita panjang -panjang

Harga
Gua jual dengan harga yang berpatutan la sebab bader tu melayu. Malas gua nak katau lebih-lebih sesama melayu ni. Melayu boleh.

guitar online malaysia

gambar kredit Wanie K

14 comments:

  1. gua ade beli satu gitar tong ni, pastu simpan je sampai skg..

    ReplyDelete
  2. peh lu nak angkat 12-strings?

    ReplyDelete
  3. pawer engko. boleh mainkan aku satu lagu?

    ReplyDelete
  4. macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma macma

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha babi. aku dah tukar dahhhhhhhhh hahaha

      Delete
  5. Replies
    1. Aku terpaksaaaa wohohoohooooo~ (nyanyi)

      Delete
  6. peh. lu mesti terer main piano kan?

    ReplyDelete
  7. Part mamat yang perform dengan ainan tasneem tu macam menarik. Kirim salam lah ye

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...