Magnum Cafe Mid Valley | downgila

Saturday, January 24, 2015

Magnum Cafe Mid Valley

Tadi petang gua berjalan-jalan secara gerila dekat Mid Valley. Gua ingat nak beli baju sehelai dengan seluar sehelai. Kesian seluar jeans yang gua beli masa nak raya tahun 2011 ni, Dah koyak rabak dah. Bila sampai tingkat atas, gua terserempak dengan satu restoren yang agak hepening. Gila babi ramai orang beratur sepanjang 65 KM. Bila gua tengok dua kali. Kedai ais krim je rupanya.

magnum cafe mid valley KL

Gua tak faham apa yang sedap sangat sampai nak kena tunggu lebih kurang sejam setengah nak dapatkan ais krim magnum ni? Dah la harga mahal gila babi. Ada yang set apa entah sampai RM70. Baik lu orang belanja gua baju sehelai dari beli ais krim.

Pada pandangan gua, Gua pun boleh jamin ais krim tu rasa sama je dengan Magnum yang dekat KK Mart tu, Mende macam ni sebenarnya Placebo Effect je. Taw dak Placebo Effect tu mende? Dia macam sebenarnya satu benda tu tak ada beza pun, tapi lu rasa macam ada beza sebab benda tu mahal. Bila lu makan ais krim RM10 dekat kedai mahal selepas kena beratur sejam lebih, mula la rasa ais krim tu lebih sedap berbanding yang biasa, padahal tak pun.

Orang tua-tua kabor kalau nak tau sedap atau tidak, kena cuba sendiri, jadi gua mengambil tindakan tegas untuk mencuba sendiri ais krim ni. Tapi sebenarnya bila pikir balik ais krim sundae cone choco top McD jugak ais krim paling sedap dalam dunia. Jadi gua beli sundae cone sahaja. Jimat la RM9. Yahudi tak yahudi belakang kira.

Nota-aiskrim: Lepas makan ais krim, gua terus balik je. Tak beli pun baju ke mende sebab gua lupa. Kahkahkah bodoh

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...