Nak VS Ada | downgila

Wednesday, September 25, 2013

Nak VS Ada

Brooks Ghost 4 red running shoes flat foot support

Nak.

1) Kasut jogging baru sebab kasut jogging gua haram tapak dah nak tercabut. Beli tahun 2010. Dah berapa ratus KM dah gua lari dengan kasut ni - RM300+

2) Baju sehelai dua sebab nak pergi kelas asyik baju sama. Tapi yang ni gua boleh hold dulu sebab gua kisah pulak orang tengok pakai baju sama hari hari. Gua bukan pondan nak 'apply' mekap dan melawo kekelas. - RM40+

3) Kasut raya, kasut last buat berjalan beli masa tingkatan 4. Nak jugak merasa kasut baru. Tapi ni pun boleh hold dulu sebab gua jarang pakai kasut. - RM100+

4) Komputer baru sebab CQ-40 yang berkualiti ni nazak gila, panas sikit je mulalah sangkut-sangkut macam gampang. Keyboard semua dah terkopak nampak wayar dalam laptop, kipas semua nampak. Memang tunggu masa je ni. Tapi gua rasa yang ni pun kena hold sebab nampak gaya macam kena guna jugak laptop ni setahun lagi. - RM2000

5) Nak topup, kredit gua baru je habis. Nak reply mesej Ike dia nak format laptop malam ni pun tak boleh - RM10+

6) Makan - RM 50 seminggu

Jumlah - RM2450

Ada Dalam Dompet.

1) Sehelai duit merah
2) Sehelai duit biru.
3) 1 keping syiling 50 sen.
4) 1 keping syiling 10 sen lama.

Jumlah - RM11.60

Fak! Bila lah gua nak berhenti jadi miskin ni?

23 comments:

  1. Kehendak tu letak je tepi. Utamakan benda2 makan je dulu.

    ReplyDelete
  2. itulah. aku fokus makan je lah sekarang abang besar

    ReplyDelete
  3. Mak aku pesan, makan dengan kenderaan skang ni penting, termasuk barang2 studi. Yang baju2 tu kendian takpe. Ikut hati ni rasa macam-macam nak beli..aku rasa aku miskin lagi dari kau kot. hahaha sebab hanyalah beberapa keping not rm1 dalam beg duit. Cukup utk isi minyak mingguan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula lah masuk kes minyak naik 20 sen ni

      Delete
    2. kes minyak naik tak byk beza...aku rasa ada jin minum minyak hah dalam motor aku..kena jampi serapah halau jin tu.

      Delete
    3. sama je moto nngan kau. kriss tu je pun.

      Delete
    4. Kriss mkn byk minyak ke?

      Delete
  4. Sebak aku baca. Bak laa no account.

    ReplyDelete
  5. Aku rasa 2010 ko banyak berbelanja. Selipar buruk ko pun beli 2010 kan.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha selipar tu memang RM3juta pun hahahah

      Delete
  6. lu kena buat kerja maa. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku malam ni ada kerja. btw kau ada kerja kosong x?

      Delete
  7. kakaka tampo kang. carik la makwe kaye

    ReplyDelete
  8. dah penah rasa dah, penah jugak tak makan nasik 2 minggu, pokai habis. duit lam dompet lam bank satu sen pun tarak. sodih sodih.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...