Merenung Makwe | downgila

Monday, September 23, 2013

Merenung Makwe

Semalam masa gua melepak depan mekdi wangsa maju yang dekat depan Balai Bomba tu, gua terperasan seorang makwe yang boleh tahan comel sedang menjaga kaunter pandu-lalu mekdi. Orang lalu, dia pass makanan, ada orang cina, melayu, singh, makcik gemok, pakcik gemok beratur di dalam kereta masing-masing. Semua menjadi semakin pemalas nak berjalan dan hanya masuk pandu-lalu. Tugas makwe tu hanyalah pass segala kentang goreng, berger dan apa apa sahaja yang diorder. Patutlah manusia sekarang semakin gemok. Nak makan pun malas nak berjalan.

Masa tu jugak gua perasan, lebih separuh kereta yang lalu kat situ adalah Myvi. Ini mendatangkan persoalan di fikiran. Kenapa semua orang minat pakai Myvi? Perodua ada pasang Jin Baghdad ke amende dekat Myvi?


18 comments:

  1. kahkah....myvi boleh cover org gemok der..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha awat x naik hilux

      Delete
    2. kalau hilux tu bkn gmok lg tu hewan namanya...hahaha

      Delete
    3. Tak baik kata macam tu..

      Delete
  2. sekarang jugak dengan pantas aku pegi pandu lalu mekdi tu walaupon naik motor je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu harap2 la dia shift malam ni. apa2 lu updet sini weh. kalau boleh tnya nama sekali! Tanya igt x bader hensem minum redbull usha dia semalam!!

      Delete
  3. myvi sbab org malaysia kena racun iklan "LAGI BEST" padahal best lagi aku bawak proton saga legen apak aku tahun 1990 punya. hahahha

    ReplyDelete
  4. Pokémon (ポケモン Pokemon, /ˈpoʊkeɪmɒn/ poh-kay-mon[1][2]) is a media franchise published and owned by Japanese video game company Nintendo and created by Satoshi Tajiri in 1996. Originally released as a pair of interlinkable Game Boy role-playing video games developed by Game Freak,

    ReplyDelete
  5. taman melati la yg dekat balai bomba tu. wangsa maju mana jauh lagi kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp balai bomba tu tulis balai bomba wangsa maju kot

      Delete
  6. Aku pakai myvi oi... Apa kutuk myvi ni..

    ReplyDelete
  7. hahahah bila masaaaa aku kutukkk..aku tanya kenapaaaaa

    ReplyDelete
  8. Bentuk myvi tue sendiri dah gemuk.. hahaha

    ReplyDelete
  9. Comel? pic takde? lalalalalala~

    ReplyDelete
    Replies
    1. henpon aku xde kamera. harap maklong haha

      Delete
  10. lu pakai la myvi dulu. baru tahu.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...