Nasib Masing Masing | downgila

Tuesday, June 03, 2014

Nasib Masing Masing

Kengkadang bila lu duk sedap layan Pesbuk, terjumpa jugak kawan-kawan yang lu tengok hidup mewah je. Baru habis SPM mak ayah dah kasi kereta. Tak payah pening pening kepala nak beli kereta sendiri. Kereta pulak dapat mini cooper. Tak main la kereta nasional seperti proton saga BLM. Sebab proton punya kereta kalau langgar pokok, 90% ke alam barzakh jawabnya. Belum umur 20 dah boleh jalan-jalan dekat London, Amerika dan macam macam lagi. Lu? Duduk depan laptop dan hanya mampu berangan bila la lu nak ada kereta sendiri sambil tekan butang like.

Nak buat macam mana. Itulah hidup. Bila gua rasa faktab nak mampus rasa dunia ni tak adil gila babi, kena cepat cepat bawak bertenang dan fikir, ramai lagi yang sebaya, yang tak dapat pun sambung belajar. Apa yang boleh gua buat adalah usaha lagi kuat. Biar lah hidup gua tak mewah tapi semua hasil titik peluh sendiri, berkat doa mak ayah. Itu lah gua cakap, nasib masing masing.

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...