Berlawan Dengan Polis | downgila

Wednesday, February 11, 2015

Berlawan Dengan Polis

Semalam lepas habis kerja gua ke Tesco Extra dengan hajat murni membeli ayam goreng. Pusing punya pusing ayam goreng tak ada. Last-last gua beli anggur sahaja.

Gua bertolak dari Tesco dalam pukul 8.30 menuju ke Petaling Jaya melalui Lebuhraya Persekutuan. Sampai kat persimpangan subang tu gua memilih untuk tidak melalui jalan motosikal sebab jalan motor ni macam sial je lubang sana sini dan gelap.

Sampai dekat depan Avon tu gua nampak ada satu kelibat polis menghampiri dari belakang. Polis ni mintak gua berhenti. Gua pun berhenti la malas nak pecut je masa tu. Kalau pecut, setakat Ninja 250 tu apa lah sangat. Moto gua Kriss 128 buatan Malaysia kot.

"Encik, kenapa encik tak lalu di lorong motosikal?", tanya polis tersebut.

"Err..err..Jalan motor gelap la tuan...", jawab gua separuh yakin.

"Tapi motor encik ada lampu kan?"

"Memang ada lampu, tapi selalunya lampu saya tak boleh menyuluh paku paku di jalan raya. Dua hari lepas tayar saya baru je kena paku, meletup tuan. Kalau tak percaya, cuba tengok saya baru je ganti tayar baru.", jawab gua sambil menunding jari kearah tayar yang gua baru ganti dua minggu lepas. Tapi macam baru je.

"Hmmm..bawak diatas jalan kereta ni berbahaya untuk encik jugak. Kalau macam tu encik sila keluarkan lesen dengan IC."

Ahh cibai betul polis ni. Gua selak selak dalam bag gua dan bukak beg duit. Gua bawak keluar kad Mebeng.

"Nah.."



Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...