Raja Melayu | downgila

Wednesday, November 19, 2014

Raja Melayu

raja melayu malay royals

Sekarang ni banyak betul kes kena tahan sebab hina raja la hina itu hina ini.Yang best semua duk hina pakai Pesbuk je. Tak payah jumpa raja pun boleh hina raja. Kalau macam orang dulu-dulu, nak hina raja kena jumpa raja, tunggu raja keluar istana baru boleh maki. Tu pun lepas tu sure kena bedal dengan melayu lain.

Gua rasa ada satu cara yang boleh kasi raja raja melayu ni betul-betul jadi 'king'..." kata gua kepada Abg Jo.

"Cara ni bukan saja dapat meningkatkan kuasa raja-raja, malah boleh membasmi gejala sosial, meningkatkan ekonomi dan sektor pelancongan negara..." sambung gua serius.

"Malah pendekatan yang gua fikir ni ada ciri-ciri islamik... Eh arabik." sambung gua lagi sekali.

Anee D'sayang datang sambil di tangannya air teh gua. Gua hirup teh belah atas. Bila teh tu kena gigi, gua dah dapat rasakan mamak ni ada campur air gula sikit dalam teh tu. Gua daring mamak yang tengah tarik teh kat tempat buat air. Tarikan teh mamak tu makin rendah dan merendah diri. Gua senyum nipis.

"Caranya, raja-raja ni kena buat piramid..." sambung gua semula.

"Yes... Piramid." ulang gua mantap.

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...