Pengalaman Gua Bekerja Yang Lalu | downgila

Saturday, February 15, 2014

Pengalaman Gua Bekerja Yang Lalu

the gardens robinsons store malaysia

Masa gua Tahun 3 dulu, gua pernah sekali kerja dekat Robinson's The Gardens, alaaa...tempat-tempat pakcik dan makcik kaya terlebih duit nak beli baju le. Baju biasa-biasa pun sampai RM150. Apa cerita. Masa tu gua memang nak carik kerja sebab kelas gua banyak kosong. Gua dapat position 'Promoter' a.k.a tukang lipat baju.

Masuk masuk kerja pukul 3, gua dah rasa tak seronok. Supervisor gua merangkap sorang bader pendek ni transferkan gua dekat cawangan baju dalam plastik. Gua akur. Baju dalam plastik ni leceh macam gampang. Contoh le....ada sorang pakcik datang nak test baju, nak try terus 3 size. S, M, L. Lepas tu gua kena carik dan kasi kepada pakcik tu.

Bila dia test, tak jadi nak beli sebab 'cutting' tak cantik. Bila dah tak jadi beli, gua la yang kena lipat balik baju, dengan pin sana sini, klip sana sini masuk balik dalam plastik. Apa cerita brader? Gua bukannya suri rumah. Baju gua pun gua tak lipat. Lepas tu ada sorang cina tua ni tak habis-habis sound gua suruh pakai seluar slack licin, tak boleh pakai khakis katanya. Babi cakap sekali cukup lah. Gua bukannya bengap sangat tak paham.

Petang tu gua cakap dekat supervisor gua. "Saya mahu keluar kejap aa tokey. Mau pergi bank". Gua keluar petang pergi pekena teh dengan karipap size jumbo dekat mamak depan Garden's tu bersama Lyana Marzuki dan si Kubi, lepas tu tak balik-balik dah. Maknanya kerja paling sekejap gua pernah kerja. Kira macam datang tolong-tolong je.

12 comments:

  1. keje paling dimenyampah...aku rasa pasal muka kau mendamaikan jiwa customer. kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEnyampah gilaaaaaaaa. Sekor2 cerewet gila

      Delete
  2. biasa bro .
    aku pun pernah kerja begitu sekejap sekali .
    sebab lari course + machine PLC ol skool gila .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amende machine PLC?

      Delete
    2. machine PLC tuk buat pallet .
      alahh , macam pallet dekat supermarket tu .
      satu apa aku tak faham .

      Delete
  3. aku tak pernah kerja sbgai promoter bagai ni... xtau apa cerita selanjutnya... muahahaha...

    ReplyDelete
  4. Aku rasa pengalaman kerja aku sepesen ni gak. Kahkah.

    ReplyDelete
  5. Aku pernah kerja mcm tue jugak. Dalam 3 bulan jugak bertahan. Tapi hari2 aku emo... Dah dekat - dekat nak benti supervisor tue panggil aku, cakap nak offer jadi fulltime dan kerja 3 bulan nak up aku jadi assistant dia, konon sebab aku cert. dan rajin bagai... . Aku terus bidas, "Saya tak mau jadi tukang lipat kain seumrur hidup" Tak sampai seminggu aku dapat terus offer Q.S. Lepas azab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak ah 3 bulan. Gigih gila. Aku kalau yg baju gantung takpe. Yg lipat mak aih lecehnya

      Delete
  6. senang jer kau kerja kan..keluar gitu jer..

    ReplyDelete
  7. la ingat jual "baju dalam" fesyen baru design plastik plak.... celaru betoilll...

    ReplyDelete
  8. Hahaha kerja sehari pun boleh...

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...