Kemaskini | downgila

Thursday, June 27, 2013

Kemaskini

old man day dream

Lama jugak gua tak tulis apa apa dekat sini. Banyak masa ke belajar. Sebenarnya tak ada lah belajar sangat. Duduk bukak buku 5 minit, tengok My Boss My Hero satu jam. Formula tak ingat. Bangang. Nak keluar tak boleh jugak brader. Jerebu teruk sekarang ni. Sampai menara TM depan UM ni pun gua tak nampak. Tapi tadi hujan. Dua tiga hari lagi hujan setel la kot jerebu ni. Mak gua dah suruh balik Lipis. Tak pernah kena jerebu. Rilek aje kampung halaman gua. Tak guna KLCC tinggi 80 tingkat kalau paru paru penuh habuk.

Tadi petang paper akhir gua untuk sem ni. Bukak pesbuk semua kawan kawan kelas gua dah tangkap gambor nak grad. Gua je kena tahan setahun lagi kat sini. Tapi takpa. Rezeki gua lambat sikit. Kalau nak cakap dalam nada Imam Muda, "ada la hikmahnya tu". Takpe takpe. Lu orang tangkap la gambor puas puas. Balik exam tadi gua terus pekena baring. Sambil sambil baring mula lah ke berangan.

Sekilas berborak dengan diri sendiri.

"Kalau gaji aku RM5500 sebulan kan syok. Baru je guna RM500 aish dah masuk pulak gaji bulan depan..lepas tu bulan depan baru je guna RM700 aish masuk lagi gaji..tak ke berkoyan koyan duit aku..hmm hmm power power"


6 comments:

  1. hahaha..jadah...tinggal belen 5rat gua caya la gak..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha aku bujang lagi maaaa. mana pkai duit sgt

      Delete
  2. berangan sikit² lama² jadik bebetul .
    insyaAllah , amiin .

    ReplyDelete
  3. I know that feelin bro. Aku ade tahap sampai nak hempok muka member berlagak nak grad.

    ReplyDelete
  4. Rilek brader, brader rilek. UM sayang kau tu. Haha.

    ReplyDelete

Sambung Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...